[Pardus-kullanicilari] Pardus 2007 tanıtımı ile ilgili

Akın Ömeroğlu aomeroglu at iuhukuk.com
16 Ara 2006 Cmt 21:26:15 EET

Ne yazık açtığım hata kaydı geçersiz kabul edildi geliştirici ekip cümlenin
doğru olduğunu düşünüyor. Böylece sitede

" Aylar, haftalar ve günler süren çalışmalar nihayet "SONRA" erdi... " yazmaya
devam edecek. Hataya atanan Koray Bey kendini hata kaydının
bilgilendirilmesinden dışarda bıraktığından hata kaydını tekrar açmamla
ilgili mesajı buraya yazıyorum belki bir geliştirici arkadaş kendine iletir

Arkadaşlar tamam diyelim cümle yüzde yüz doğru ben yanlış anladım peki sizce
de
nihayet sonra erdi yanlış değil mi? Bana kalırsa "sona erdi" diye yazılsa daha
güzel olurdu fakat takdir sizlerin.

Ayrıca "dokuz ay on gün" cümlesinde bir bütün ve parçayı koyduğunuz için
söyleniş dediğiniz gibidir. Yani nicelik matematiksel olarak belirtiliyorsa
bütün önce parça sonra gelir bu yüzden dokuz ay on gün veya bir lira otuz altı
kuruş diye kullanırız.

Fakat kullanım bu şekilde yapılacaksa küçük olan önce gelmelidir.

hatta bağlacını kullanmamın sebebi oraya vurgu koyarak yanlışlığı daha iyi
açıklamaya çalışmaktı. Sizin tezinize göre bu cümle de doğrudur

Yıllar, aylar, haftalar, günler süren çalışmalar nihayet sona erdi...

Bakın orada zaman ölçüsünü büyüttükçe cümlenin yanlışlığı daha çok göze
çarpıyor
ayrıca bir edebiyat öğretmeninden de fikir aldığımı bu hata kaydını açmadan
önce
söylemek isterim.

Genelde polemik yapmayı sevmeyen bir insanım ama Pardus ile ilgili yapılan bir
Türkçe hatası bu konunun dışında. Benle aynı fikirde olan bir arkadaşımız
varsa tekrar hata kaydı açarsa ve bu konuda uzmanlık bilgisi olan bir üyemiz
varsa açıklama getirirse sevinirim

15 Ara 2006 Cum 23:13 tarihinde, Akın Ömeroğlu şunları yazmıştı: