[Pardus-kullanicilari] ev dizini

Bekir SONAT corlinux at gmail.com
14 Ara 2006 Per 19:52:40 EET

Oktay Ertürk wrote:
> selamlar..
> arkadaşlar ev dizinini hda5 den pardus'un kurulu olduğu hda1 e nasıl
> alabilirim.yardımcı olursanız sevinirim

/etc/fstab içinde
  "/dev/hda5   /home ......"
yazılı olduğu halde sisteme girdiginde

/home/oktay dizini içindeki dosyaların

aslında 1. diskte değil 5. diskte duruyordur.

Aslında 1. diskte --fizksel olarak-- sadece /home diye içi boş bir dizin
vardır.
( bir LiveCD veya başka bir dağıtım ile sistemi açarasan böyle görünür )

Ama fstab'da bağlı olduğu sürece, /home/oktay dizinini bir yere taşımak
için  "umount /home" demek,
bindiğin dalı kesmek gibi bir iş olacağı için başın ağrımaya adaydır..

En kısa yoldan,root kullanıcısı olarak sisteme girersin..
O zaman sadece /root dizini içinde yani başka bir dalda olduğun için
artık /home dizini altındaki taşınma işlemlerini yapabilirsin..
Önce /etc/fstab   içindeki /home dizini bağladığın satırı sil yada
başına "#" koy.. (Silmen senin için daha iyi olacak).
sonra umount et,
  ( eğer başka bir livecd ile sistemi açarak yapıyorsan bu aşamalara
gerek yok )

Bu aşamada artık hda5'e artık /home olarak değil de mesela /mnt/hda5
dizinini oluşturduktan sonra oraya bağlanarak ulaşacaksın..
 ( mkdir /mnt/sda5
   mount  -t   ext3   /dev/hda5    /mnt/hda5  )

şimdi /mnt/hda5 içindeki dosyaları,
artık --şimdilik-- 1. harddiskin ( hda1) içinde sıradan bir dizin olan
/home dizini içine kopyala..

Birazdan yeni haliyle içine girmek istediğin sisteminde /home dizininin
zaten aynı diskte olacağı için
/etc/fstab içinde bir işlem yapmana gerek olmayacak..

Taşınma işlemin sorunsuz geçtiyse,
yeni sisteminde /media/hda5 yada /mnt/hda5 her nerede ise, oradaki eski
dosyaların hepsini silebilirsin
ya da hiç uğraşmayıp formatlayabilirsin.

İlk başlarda karışık gibi gelse de, yani fiziksel dizin - dizin'e
dosyasistemi - disk bağlama, sembolik linkler falan,
hayal bile edilmeyecek esneklikler sağladığı için bu vesile ile ilgili
dökümanları okuman sana çok yardımcı olacaktır.

Bekir SONAT

Bekir SONAT, mailto:corlinux at gmail.com
Türkçe harfleri sorunsuz görüntüleyebilmek için UTF-8 kodlama ayarını yapabilir
veya Ulusal Dağıtımımız olan Pardus-Linux'u ~15 dakikada kurabilirsiniz
İndirmek için-> ftp://ftp.uludag.org.tr/pub/pardus/kurulan/1.0/pardus-1.0.iso