[Pardus-kullanicilari] PiSi Paketinde CHMOD komutu...

Chriseba Lid'Asgar chriseba at gmail.com
12 Ara 2006 Sal 13:06:32 EET

İyi günler,

Elimde eski bir ms-dos oyunu var. Kendisi dosbox ile gayet güzel çalışıyor,
ismini vermeyeceğim, çünkü hem çok sevdiğim bir oyun olduğundan pisi
paketini benim hazırlamış olmam beni mutlu eder, hem de oyunu
hatırlayacaklara süpriz olsun istiyorum. Kusursuz bir PiSi paketi
hazırladıktan sonra, build edilmeye yarayan dosyaları internete koyacağım ki
gerek hatalarım belli olsun, gerek dosya içerisinde yanlış işler dönmediği
ortaya çıksın.

Ancak bir sorunum var, şu an kurulumu yapıyor olsa da, uygulamanın
yüklendiği klasörde (şu an /usr/share/paket000) uygulama çalıştırma yetkisi
yok, uygulamaya ancak konsoldan root kullanıcı iken ulaşabiliyorum, yani
sadece root kullanıccı ile oyunu kusursuzca açabiliyorum(yani oyunun
kendisinde sorun yok) . Menüde oluşması gereken kısa yolu ayarladım, kısa
yolda bir hata yok. Uygulamanın klasörünün adına şu an için paket000 dedim,
ismi cismi belli olmasın diye.

Neyse, sadede gelelim. Bu uygulamayı PiSi paketi yaparken,
actions.pydosyasında yazdığım CHMOD kodunun hiç bir işe yaramadığını
gördüm.

Bir çok kez komutu değiştirerek tekrar tekrar denedim, olmadı. Aşağıda
denediğim tüm komutları veriyorum:

pisitools.chmod("/usr/share/paket000/*", 0600)
pisitools.chmod("/usr/share/paket000/*", 0755)
pisitools.chmod("/usr/share/paket000", 0600)
pisitools.chmod("/usr/share/paket000", 0755)
shelltools.chmod("/usr/share/paket000/*", 0600)
shelltools.chmod("/usr/share/paket000/*", 0755)
shelltools.chmod("/usr/share/paket000", 0600)
shelltools.chmod("/usr/share/paket000", 0755)

Amacım, /usr/share/paket000 dizini içerisinde bulunan, tüm dosya, alt dizin
ve alt dizinlerde de bulunan dosyaların erişilebilmesi, değiştirilebilmesi
için yetki sağlayabilmek. Çünkü bu dosyalar oyuna her açıp kapattığımızda
değişmekteler.

Dediğim gibi, uygulamanın kendisi çalışıyor, PiSi paketine çevirirken hata
vermiyor, PiSi paketini sisteme kurarken hata vermiyor, ancak iş uygulamayı
çalıştırmaya gelince çalışmıyor. Uygulama diyorum, eklemeyi unuttuğum ufak
bir bilgi: dediğim gibi uygulama dobox ile çalışıyor. O yüzden hem menüde
bulunan kısayol, hem de konsoldan girdiğimiz komutun yaptığı şey aslında
dosbox komutu ile oyunu açmak, ancak oyunun kurulu olduğu klasöre erişim
iznini halledemediğimden ötürü açamıyor.

IRC kanalında ertugerata yardımcı oldu, sağ olsun. erenturkay'dan da fikir
aldım ama derdimi anlatabilecek kadar vaktim yoktu. Paketin adını açık
etmemelerini kendilerinden rica ederim.

--
Chriseba Lid'Asgar
chriseba at gmail.com