[Pardus-kullanicilari] sistem çöktü

Nuri TANRIKUT theneorix at gmail.com
10 Ara 2006 Paz 18:05:57 EET

nasıl olduğunu bile anlayamadım ama ne yapıyordum onu anlatayım belki siz
anlarsınız:
kaffeinle video izliyordum arka planda ise windows zamanında yedekleme için
oluşturduğum .nrg uzantılı cd görüntülerini .iso'ya çeviriyordum.
nasıl olduysa oldu. ondan sonraki hiç bir işlemi yapmamaya başladı. yazma
modunda bağladığımdan kesinlikle eminim ama salt okunur dosya sistemi diyor.
dmesg ile son mesajlara baktım ext3_abort gibi bazı ifadeler vardı. yeniden
başlattığımda ise pardus grubu geçtikten sonra "no inittab file found"
hatası veriyor ve orada kalıyor. windows normal açılıyor. windowsa ext3
sürücülerini yükleyip pardusun olduğu bölüme baktım. /etc ve /var
dizinlerinin bozulmuş olduğunu gördüm (ondan önce kubuntu ve pclinuxos ile
cdden açıp home dizinimi harici diskime kopyaladım. onlarda da aynı şekilde
etc ve var dizinleri bozuk görünüyordu. root olmama rağmen girmeme izin
vermedi)
ext3 dosya sistemi çökmüş olabilir mi? bir ihtimal de şu: knazar
çalışmıyordu nazar değdi :)

Nuri TANRIKUT
--

Ne mutlu "Türk'üm" diyene!