[Pardus-kullanicilari] Home dizini

Nuri TANRIKUT theneorix at gmail.com
8 Ara 2006 Cum 21:17:57 EET

2006/12/8, Ä°hsan Can <canihsan at gmail.com>:

> Pardusu kurarken home dizinini yanlışlıkla sonradan formatlayacağım 143 gb
> lık bir partition a ayarladım.Acaba home dizinini kök dizinin içine geri
> almam yada taşımam mümkünmü.

bir kere benim de başıma gelmişti
linux.la yeni tanışanların da okuyacağını tahmin ederek hem konsoldan hem de
grafik ortamdan nasıl yapabileceğinizi adım adım anlatayım. eğer linuxta
tecrübeliyseniz affediniz.

ben konsoldan şöyle çözmüştüm:
su komutuyla yönetici yetkilerini aldım. mkdir /gecici ile bir dizin
oluşturup /home/KULLANICIADI dizinini aynen kopyaladım. sonra 'umount
/home/KULLANICIADI' ile ev dizinimi ayırdım ve gecici dizininin altına
kopyaladığım ev dizinimi /home/KULLANICIADI olarak geri kopyaladım. sonra
/etc/fstab dosyasından yanlışlık olan satırı sildim. kaydedip çıktıktan
sonra bilgisayarı yeniden başlattığımda sorun çözülmüştü. sizde de aynı
şekilde çözüleceğini düşünüyorum.

grafik arayüz olarak sanırım şöyle yapılabilir (denemedim ama çalışacağını
umuyorum):
"Pardus menüsü -> Programlar -> Sistem -> Daha Fazla Uygulama -> Dosya
Yöneticisi - Yetkili Kullanıcı" yolunu takip edin. sorulan şifreye yönetici
(root - kök) şifrenizi yazın.
kök dizinde (/) istediğiniz isimde geçici bir dizin oluşturun. örneğin
"/geçici" gibi. sonra ev dizininizi buraya kopyalayın. Git menüsünden
Depolama Ortamı'nı seçin. ev dizininizi yanlışlıkla bağladığınız disk
bölümünü sağ tıklayıp Ayır'ı tıklayın. şimdi geçici dizinden ev dizininizi
geri kopyalayın (/home/ dizini altına). bu işlem bitince tek aşama kalıyor.
o da tekrar yanlış bölümün bağlanmasını engellemek. bunun için Git
menüsünden Ayarlar'ı ve sonra Sistem Ayarları -> Disk Yönetim Arayüzü'nü
seçin. otomatik olarak bağlanan bölümlerin onay kutularının işaretli
olduğunu göreceksiniz. yanlış bağlanan bölümün işaretini kaldırıp Kaydet'e
basın. Tamamlandı başlıklı onay penceresi gelmişse işlem tamamdır.
Bilgisayarınızı yeniden başlatabilirsiniz.

umarım yardımcı olabilmişimdir

Nuri TANRIKUT

--

Ne mutlu "Türk'üm" diyene!