[Pardus-kullanicilari] nvidia ve Pardus 2007-RC

Bekir SONAT bekirsonat at gmail.com
6 Ara 2006 Çar 12:10:43 EET

3B destekli oyunlar için nvidia FX5200 grafik kartı aldım.
BIOS'dan onboard grafigi iptal edip AGP'yi etkinleştirdim.
Halihazırda kurulu Beta-2 altında
önce xorg.conf'da "nv" ve "nvidia" yazarak şansımı denedim.
Ekrandaki görüntü keskinliği bozuldu. Zaten wiki'deki direktiflere uymam
gerektiğini biliyordum.
nvidia-* paketlerini ( sadece yenileri ) PİSİ-kga ile indirdim.
X'i yeniden başlatmak mümkün olmadı. log dosyalarını bugzillaya
göndermek üzere sakladım.

Oğlan bir an evvel oyunlarına başlamak için başımda beklediğinden,
zaten kurulmak üzere CD'ye yazıp beklettiğim 2007 RC ile 15 dakikada
yeniden
kurmak daha kolay bir yol olarak göründü.

Ama 2 yıldır *ilk kez* kurulmayan bir pardus görmüş oldum.
YALI'yı geçip paketleri kurmaya başlıyor ama %30 civarlarında ekran
kararıyor ve kör olmamın dayanılmaz ağırlığını hissederek üç parmağımı
kullanmak zorunda kalıyorum.

Kurulumu "standart ekran ayarları" ile yaptım ve herzamanki gibi
sorunsuzca kuruldu Pardus.

Ama tek ve mühim bir hata, kurulumda "Önyükleyici kurma" dediğim halde
yeni pardus'umun yeni grub'u
kendini kurmuş.. Allahtan eski haline getrimeyi biliyorum el ile.. Ama
muhakkak düzeltilmeli burası..

xorg.conf'da "nv" olark yerini almıştı kart.. Ama çözünürlük ve
keskinlik eski grafik kartımdan daha iyi değil
ve glxinfo çıktısında direct rendering=no görünmeye devam ediyor.

Şimdi oğlan tepemde dikilirken yeniden nvidia-* pisilemekten de
korkuyorum doğrusu..
Ben en iyisi gidip bir playstation alayım, akşam çocuklar yatınca bir
daha mıncıklayayım şu işi..
Artık onur meselesi oldu..

DipNot: wiki-deki ve listedeki ilgili yazışmaları okumamış değilim. Eğer
daha linux dostu bir grafik kartı markası öneren olursa da ciddiye alırım.

Bekir SONAT