[Pardus-kullanicilari] error 18

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
5 Ara 2006 Sal 00:27:56 EET

On Tue, 5 Dec 2006 00:10:23 +0200
"evrim uzunburun" <evrimuzunburun at gmail.com> wrote:

> sayın Pardus kullanıcıları, geliştiricileri,
>
> Bilgisayarımda 3 adet harddisk var. Bunlardan birinde windows yüklü,
> diğeri depo. 8 GB lık üçüncü harddiskime Pardus- Ata kurmuştum.
> Sonradan Pardus 2007 RC kurmak istedim. Kurulumun sonuna gelip de
> çalıştırdığımda karşıma gelen ekranda:
>
> Grub loading stage 1.5
>
> error 18

 Bu hata disk geometrisinde sorun çıktığında geliyor. Özellikle BIOS
unuzun desteklediği boyutun ötesinde bir disk bölümüne kurulum
yaparsanız ya da disk tipiniz BIOS da yanlış ayarlanmışsa
karşılaşılıyormuş.

 Hızlı bir çözüm bilmiyorum ama ilk aklıma gelen BIOS da diskin LBA
olarak ayarlanıp ayarlanmadığı. Biraz deneme yanılma yapmak gerekebilir.