[Pardus-kullanicilari] nasıl mount edilir?

selim ok selimok at gmail.com
4 Ara 2006 Pzt 21:39:56 EET

Cok enteresan dün bir arkadasimda benzer bir problemle karsilastik, sorun
suydu, baska bir linux dagitimi kullaniyor ayni zamanda ve boot icin baska
isletim sistemine ait grub'u kullaniyor. Pardus'u güncelleyerek rc1 haline
getirdi bu nedenle güncelleme sonrasi kurulan cekirdek ayarlari pardus'un
kendi grub ayarlari üzerine yazilmis ve acilista yine eski kernel ile
aciliyormus. Bundan sonra grub ayarlarini degistirip yeni kernel numarasini
yazdik ve sorun düzeldi.

Simdi birkac deneme yapalim ozaman. Windows kullaniyor musunuz? Eger windows
kullanip bilgisayari normal kapatmadiysaniz böyle bir sorun olabilir.
Windows'u tam olarak kapattiktan sonra acilir. Yok böyle birsey degilse
yukarida kernel ile ilgili durum olabilir bunun icin, pardusta sistem
bilgileri kismindan kernel bilgilerinize bakip bir köseye sürüm numarasini
kaydedin. Sonra boot/ klasörü icindeki kernel dosylarinin sürüm numaralari
ile karsilastirin farkli ise boot/grub/grub.conf dosyasi icerisinde 2 ayri
yerde yer alan kernel sürümlerini düzeltin. Sonra yeniden baslatin, ancak bu
islemi yaparke dikkatli olun yanlis birsey yazarsaniz bilgisayariniz
acilmaz.

04.12.2006 tarihinde BATI-feneri <gemici at gmail.com> yazmış: