[Pardus-kullanicilari] firefoxda yazı yazmak

Kayra Akman ckakman at gmail.com
2 Ara 2006 Cmt 00:26:26 EET

cihan kaya wrote On 01-12-2006 23:30:
> hata kaydı girerken farkettim yazdığım her kelimenin altında kırmızı
> çizgi çıkıyor. şimdi bu maili yazarkende aynı şey oluyor. sistem 2007 rc.

RC'de Firefox 2.0'a yükseltilmiş. Firefox'ta artık gömülü olarak yazım
denetleyicisi var. Ancak bu denetleyici Türkçe bilmediğinden, anlamadığı
kelimelerin altını çiziyor. İlginç olanı ise içinde Türkçe'ye özgü
harfler olan kelimelerin altını çizmyor olmasıç Sanırım bunların yabancı
sözcük olduğuna karar verip uğraşmıyor.

Burada geliştiricilere şunu sormak gerek: Firefox 2.0'ın bu özelliği
için Zemberek'in kullanılması olası mı? Mozilla'nın sitesinde birçok dil
için sözlük var. Türkçe'nin sondan eklemeli yapısının işleri
zorlaştırdığını biliyorum, ama madem Pardus'ta Zemberek bir sunucu
olarak çalışıyor, acaba Firefox'a bu sunucuyu kullanacak bir eklenti
geliştirilemez mi? Böyle bir eklenti açıkçası OpenOffice'de yazım
denetimi kadar yararlı olurdu. (Bir de ayrı yazılan de eki otomatik
olarak düzeltilebilse :)

Kayra Akman