[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1

serdar soytetir tulliana at gmail.com
25 Nis 2006 Sal 18:02:55 EEST

Merhaba,

2006/4/25, Barış Metin <baris at pardus.org.tr>:

> Salı 25 Nisan 2006 16:31 tarihinde, serdar soytetir şunları yazmıştı:
> ve
>
> Bir ihtimal panel ile ilgili olabilir :). Düşüncelerinizi merak ediyorum
> gerçekten :).

Paneldeki PARDUS (resmi adını henüz bilmiyorum) menüsünün yanındaki boşluğun
fazla olduğunu sanırım daha önce size iletmiştim. Pardus yazısının şık
olduğunu ve Pardus'un kurumsal kimliğini yansıtması açısından çok yerinde
olduğunu düşünüyorum. Özetle panelden tek şikayetim bu :)

Aşağıdaki ekran görüntülerini de alarak sözkonusu iki sürümümüzün arasında
bir karşılaştırma yapmak istedim.
1- Sanırım çalışancd sürümünde beni çeken şey *renk uyumu* (sistem genelinde
laciverte yakın bir mavi hakim) ve yazı tiplerinin sistem genelinde daha
uygun boyutlarda seçilmiş olması diyebilirim.

2- Menü ögelerinin aralıklarındaki genişlik de çok şık durmuyor Pardus1.0'da.

3- Konqueror'da seçilen bir ögenin (dosya ya da klasör) metin kısmının
dikdörtgen şeklinde çerçeveli olması da ÇalışanCd'nin yuvarlak seçimlerinden
sonra pek şık görünmedi gözüme.

Çalışan kurulan karşılaştırmasından öte birkaç düşüncemi de paylaşmak
isterim;

Gözlemlerime göre Linux dağıtımlarının karakteristik bir özelliği var.
Dağıtımlar kendilerine has bir renk seçiyor ve sistem genelinde ağırlıklı
olarak bu rengi kullanarak kullanıcıların kafasında kendilerini bu şekilde
konumlandırıyorlar (marketing deyimiyle positioning).
Hemen aklıma gelen eşlemeler; suse-yeşil, gentoo-acaip bir renk,
mandrake-çok belirgin olmasa da mavi, ubuntu-malum kahverengi... Kahverengi
seçilmesini eleştiriyoruz belki de ama bizim kafamıza yine de Ubuntu'nun
rengi olarak kazınmış.
Sözkonusu renk seçimlerinin bir tesadüf olmadığını hepimiz biliyoruz tabii
ki. Rengin insan psikolojisini etkileyen en önemli görsel etkenlerden biri
olduğunu ve bir ürünün hatırlanan ilk özellikleri arasında olduğunu
düşünürsek Pardusumuzun da bir **kurumsal** rengi olmalıdır diye
düşünüyorum. (Simge temasından renk şemasına kadar tüm sisteme yayılacak bir
renk :)

ÇalışanCd 1.1
1- http://img86.imageshack.us/my.php?image=calisan10ou.png
2- http://img86.imageshack.us/my.php?image=calisan26ae.png

Pardus-1.0
1- http://img262.imageshack.us/my.php?image=pardus18lo.png
2- http://img262.imageshack.us/my.php?image=pardus128cl.png

--
> Barış Metin

Bu yazdıklarımın sizin için bir anlamı var mıdır, bunu bilemiyorum. Üstelik
bir dağıtımın ayakları yere basan ilk sürümü olan 1.1 öncesinde  bu
yazdıklarım çok zamansız ve gereksiz gelebilir size. Çevreye verdiğim bir
rahatsızlık varsa özür dilerim herkesten.  Ama HCI konusunda deneyimli bir
arkadaşa ya da gerçekten uzman bir pazarlama ajansına danışmak ve bilgi
almak gerekir diye düşünüyorum.

Sevgiler Saygılar...

--
Serdar Soytetir