[Pardus-kullanicilari] Wine deneyimleri

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
25 Nis 2006 Sal 10:31:51 EEST

Wine konusunun gündeme getirilmesine sevindim. Herkesin bildiği
sebeplerden wine'ın Pardus içerisinde olmasının bir gereklilik olduğunu
düşünüyorum.

1) Pardus içerisindeki Wine, nasıl desem, şu anda anadol ile serçe arası
biryerlerde. Zaman içerisinde daha çok destek verileceğine inanıyorum.

2) Ben ACDSEE Classic kullanıyorum sadece. SPSS kurdum, çalıştı ama ole
noktasında sorun vardı. Bir de kayıt yapmadan önce bütün verileri
nazikçe siliyordu. Python ile yazıp exe yaptığım bütün programların
sorunsuz çalışması hoşuma gitti.

3) Wine üzerinde MySQL kurabilmeyi isterdim. Winetools ile hiç
uğraşmadım ama (ne yazık ki) IE çalıştırabilmek isterdim. Bence wine
için winetools dışında, kurulu bir windows'u gösterdiğinizde gerekli
dosyaları wine kurulumuna taşıyan bir programcık olması gerekir. Ole
dll'lerini taşımaya çalışmıştım ama beceremedim. Sonuçta birçok Pardus
kullanıcısının bir partisyonunda da windows var. Yavaş çalışması
umurumda bile değil, reboot etmeyim de.

Kolay gelsin.