[Pardus-kullanicilari] Çöp Kutusu Şişmesin Betiği

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
22 Nis 2006 Cmt 10:09:36 EEST

Çöp kutusunun boyutunun windozdaki gibi ayarlanamaması (ya da nasıl
yapılacağının benim tarafımdan bulunaması) sonucu oturup aşağıdaki
adresten indirebileceğiniz küçük betiği yazdım:

http://muhuk.com/upload/TIRMIK.py

Bu scripti /usr/bin dizinine çalışma izinleriyle kopyalayıp crontab'a
eklerseniz çöp kutunuzdaki eski dosyaları siler ve toplam büyüklüğünü
sınırlar. Çalışma şekli aşağıdaki gibi:

TIRMIK.py -a 45 -s 1024 >> $HOME/tırmık.log

a parametresi çöpte kalabilecek (silinme tarihine göre) en eski dosyanın
gün olarak yaşını gösterir.
s parametresiyle çöpün toplam büyüklüğünü belirtebilirsiniz.

BU PROGRAM HENÜZ TAM GÜVENİLİR DEĞİLDİR, ÖNEMLİ DOSYALARINIZI ÇÖP
KUTUSUNDA SAKLIYORSANIZ KULLANMAYINIZ. Bunu söyledikten sonra ben bir
süredir kullanıyorum ve bir yanlışını görmedim. Eğer hatasını bulursanız
ve log dosyasını bana gönderirseniz sevinirim.

Herkese kolay gelsin.