[Pardus-kullanicilari] chown problemi

Onur Küçük onur at uludag.org.tr
21 Nis 2006 Cum 12:17:06 EEST

 Merhaba,
> Bu komutla ilgili bir problemim var (mı?). Şöyle:
>
> # ls -l /dev/dsp*
> lrwxrwxrwx 1 root root 9 Nis 20 23:16 /dev/dsp -> sound/dsp
> # chown root:audio /dev/dsp*
> # chmod 660 /dev/dsp*
> # ls -l /dev/dsp*
> lrwxrwxrwx 1 root root 9 Nis 20 23:16 /dev/dsp -> sound/dsp
> #
>
> yani komut hiç bir değişiklik yapmıyor gibi gözüküyor. Fakat
> Konqueror ile baktığım zaman symlinkin ve işaret ettiği dosyanın
> sahibi ve grubunun değiştiğini görüyorum.

 Symlink çalışma şekli bu, symlink üzerinde yaptığığınız değişiklik
gösterdiği dosya üzerine işleniyor

> Buna rağmen sistem yeniden başladığı zaman symlink ve işaret ettiği
> dosyanın grubu eski haline dönüyor, yanlış hatırlamıyorsam.

 /dev normal bir dosya sistemi değil. Udev tarafından yönetiliyor ve
gerekli olduğunda gerekli dosyalar (nod lar) oluşturuluyor. Udev
ayarlarınızı değiştirmediyseniz bilgisayarınızı açtığınızda /dev/sound
dizinindeki dosyalar audio grubuna ait olarak oluşacaktır.

 <onur.--.-.uludag.org.tr>                       but wisdom listens