[Pardus-kullanicilari] Kablosuz ağ ve hcf modem

koray koray.arabulan at isnet.net.tr
17 Nis 2006 Pzt 10:07:42 EEST

Perşembe 13 Nisan 2006 15:13 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:

>  dhcpcd kullanmadan, "su -" komutunu verdikten sonra
>
>  iwlist scan
>
>  ifconfig ath0 up
>
>  iwlist scan
>
>  komutlarını sırasıyla girip çıktılarını inceler misiniz ? iwlist
> mevcut ağları tarıyor, tarama yapılabilmesi için ath0'ın "up" olması
> gerekiyor mu bunu anlayabiliriz.

Onur Bey, çok teşekkür ediyorum, pardusu açtıktan sonra konsoldan önerdiğiniz
komutları girdim. Dökümleri aşağıda;

pardus ~ # iwlist scan
lo        Interface doesn't support scanning.

wifi0     Interface doesn't support scanning.

eth0      Interface doesn't support scanning.

ath0      Interface doesn't support scanning : Invalid argument

pardus ~ # ifconfig ath0 up
komutunu girdikten sonra KWIFI Manager kanalları taramaya başladı, ağları tara
sekmesine basınca ağda mevcut access pointleri de gördü, ardından konsolo
aşağıdaki komutu girdim:

pardus ~ # iwlist scan
lo        Interface doesn't support scanning.

wifi0     Interface doesn't support scanning.

eth0      Interface doesn't support scanning.

ath0      Scan completed :
satırının altında 6 tane access pointin adres vs bilgilerini gösterdi.
Kanallardan birisine şifreyi girdikten sonra ağa bağlantı kuruldu, yani kwifi
managerdaki durum barı yeşil oldu, ancak yine ip adresi alamadığından
konsoldan dhcpcd ath0 komutunu girdim ve ip adresi alabildim.

>  Yapılandırma merkezinde ses sistemi ayarlarından donanım içerisinde
> iki yönlü ayarı açmalısınız. Bu modemler aslında "ses kartı" oldukları
> için sistemde o anda ses işlemi yapılıyorsa bundan etkilenebiliyorlar.

hcf modemle ilgili olarak  bahsettiğiniz öneriyi şu anda deneyemiyorum, ancak
akşam eve gidince yapılandırma merkezi ayarını değiştireceğim, bu konuda size
ve gruba bilgi vereceğim

selamlar..