[Pardus-kullanicilari] Kablosuz ağ ve hcf modem

koray koray.arabulan at isnet.net.tr
13 Nis 2006 Per 13:34:06 EEST

merhaba, arkadaşlar iki hususta yardım almak istiyorum.

Birincisi; iş yerimde kablosuz ağ kurulu, bilgisayarımda d-link'in kablosuz
108G pci adaptörü bulunmakta. forumdaki bilgilerden yararlanarak donanımı
Pardus'a kurabildim ve internete de bağlandım. Ancak şöyle bir sorunum var:
her sabah bilgisayarımı açtığımda KWIFİ Manager'da 'Ağları Tara' sekmesine
bastığımda tarandı ancak ağ bulunamadı uyarısı çıkıyor, bunun üzerinde ben de
konsolu açıp (su - ve parolamı girerek) (dhcpcd ath0) komutunu giriyorum,
ardından KWIFI Manager'da tekrar ağları tara sekmesine basıyorum sistem bu
kez ağı görüyor birden fazla access point olduğundan kalitesi en fazla
olanının WEP anahtarını (10 haneli) giriyor ve 'switch to network' sekmesine
basıyorum, KWIFI Manager da ağ görünüyor ancak IP adresi olmuyor, bunun için
konsola girerek (dhcpcd ath0) komutunu tekrar giriyorum, ancak bundan sonra
İP alabiliyor ve internete girebiliyorum. İstediğim ise şu: bu süreci
bilgisayarımı her açtığımda tekrarlamamak, yani sistem açılınca ağa doğrudan
bağlanabileyim,

İkincisi; evdeki bilgisayarımda hcf chipsetli pci modemim var.
hcfpcimodem-1.08-2-1 paketini ve pardus elektronik dergisinin 1 inci
sayısının 20-22 nci sayfalarında  verilen bilgilere göre modemi kurdum,
modemi sorgula komutunu verdiğimde modem açılıp atı sorguları yapılıyor ancak
sonrasında modem sorgusu sonuçları ekranı çıkmakla birlikte burada dergideki
resimde gösterilen bilgilerin hiç birisi çıkmıyor. Yani ati değerlerinin
karşısındaki satırlar boş oluyor. Anladığım kadarıyla modemin kurulmasında
bir sorun yok zira modem açılarak sorgu işlemi yapılıyor herhalde sorun
yapılandırılmasında diye düşünüp KPP aygıt sekmesindeki akış denetimi, satır
sonu gibi değerleri değiştirerek denememe rağmen sonuç alamadım, hesap
bilgilerini de girip bağlan dediğimde modem açıldıktan sonra modem
hazırlanıyor yazısı çıkıyor başka birşey olmuyor. Acemiliğimden olsa gerek
belki de numara çevrilebilmesi için başka bir işlem ya da paket gibi bir şey
kurmak/izin vermek gerekiyorsa da bilmiyorum.

yardımlarınız için teşekkürler...