[Pardus-kullanicilari] 3 Linux ve Windows

Mert Uzbaşlı mert at bunalmis.com
10 Nis 2006 Pzt 00:16:31 EEST

Bunun Pardus ile pek alakası yok ama eğer bilgisayarınızda birkaç tane
farklı dağıtım varsa kafanızın ve grub'un karışmaması için şöyle bir
yöntem izleyebilirsiniz:

Sürekli (en uzun süre) kullandığınız ya da kullanmayı düşündüğünüz
dağıtımı belirleyin. (pardus :)) Bilgisayarınıza başka dağıtım
kurduğunuz zaman kurulum esnasında grub'ı yüklemeyin. Kurulum bittikten
sonra Pardus'u açın ve yeni kurduğunuz dağıtımın kernelini Pardus
altında /boot 'a kopyalayın ve grub.conf dosyanızda da yeni işletim
sistemi için bir paragraf oluşturun. Ayarlarınızı; kernel'i Pardus /boot
içinden, yeni sistemin kök dizinini de bulunduğu yerden (örn: /dev/hda8)
çalıştıracak şekilde yapmalısınız. Aynı yöntemi izleyerek tek bir grub
içine bütün sistemleri koyabilirsiniz. Her kurulumda var olan grub
ayarlarınızı yoksayıp otomatik grub oluşturmaktansa bu şekilde tek bir
grub.conf dosyası ve tek bir /boot üzerinden çalışmanız daha pratik
olacaktır.

Kolay gelsin.