[Gelistirici] python binding isimlendirmesi Re: 2011/devel/programming/language/python/python-pyatspi - python-pyatspi is ready

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
16 Oca 2011 Paz 18:30:22 EET

On Sun, 16 Jan 2011 14:16:39 +0200 (EET)
Ozan Çağlayan <paketler-commits at pardus.org.tr> wrote:

> Author: ozan.caglayan
> Date: Sun Jan 16 14:16:39 2011
> New Revision: 110465

Merhaba;

> Added:
>    2011/devel/programming/language/python/python-pyatspi/
>       - copied from r110386, 2009/devel/programming/language/python/python-pyatspi/
> Modified:
>    2011/devel/programming/language/python/python-pyatspi/pspec.xml
> Log:
> python-pyatspi is ready

Aklıma bir şey takıldı da.

http://developer.pardus.org.tr/guides/packaging/package_naming_guidelines.html#python-modules

"If the upstream name does not include the word “python” and the
project is a *binding* of another library, the library name with the
prefix “python-” is used as the package name. In this case, the
upstream name must be included in the package summary and description."

Paket isimlendirme kurallarımıza göre bunun isminin python-atspi olması
gerekmiyor mu?

Bunun gibi bir kaç paket daha var depoda (python-py* paketlerinin
Summary'leri ve Description'larında binding geçenleri grep'ledim)

python-pyao (Onur Küçük)
python-pygobject (Gökmen Görgen)
python-pygtkglext (Necdet Yücel)
python-pyogg (Onur Küçük)