[Gelistirici] 2011 için ayrı bir depo açma ihtiyacı

Koray Löker loker at pardus.org.tr
4 Oca 2011 Sal 15:24:36 EET

İşbaran Akçayır wrote On 04-01-2011 15:06:
> 2011/1/4 Fatih Arslan <farslan at pardus.org.tr
> <mailto:farslan at pardus.org.tr>>
>
>     Acaba bir "unsupported" tarzında bir depo açsak mı ? Sadece bu
>     uygulama değil,
>     bunun gibi onlarca paket vardır muhtemelen. Hem böylelikle ana
>     depo sağlıklı bir
>

> Kısaca contrib demiyor muyduk buna ? :)

Tam buna demiyorduk ama bu ihtiyacı karşılayacak şey contrib'in asıl
olması gereken şey sanırım.

Katkıcı deposu mantığı 1.0 dönemlerinde paketlerde olan standartları
karşılayamayan, karşılayamayacak olan ama kullanıcıların tercih
edebileceği paketler için düşünülmüştü.

O sırada her depo bileşeni/paketi Türkçe sorunları çözülmüş, görsel
uyumluluğu olan, çakışma yaratmayan gibi kriterlerle ana depoya kabul
ediliyordu. Zaman içinde hâl ve gidiş nedeniyle depoda birbiriyle uyumlu
olabilme, çalışabilme neredeyse tek zorunluluk oldu... Maaşlı
geliştirici, gönüllü geliştirici ayrımı bir dönem sanki konuşuldu ama
hiç olmadı diye hatırlıyorum falan filan...

Neticede hâlâ bence ihtiyaç, belirli bir kalite ve kriterde olmayan
paketleri de sunmamız, ama onları diğerleri kadar
sahiplenmeyebileceğimizi açık açık göstermemiz denebilir. Onun adı da
contrib değil unsupported gibi olabilir belki...

Fakat depoların birleştirilmesinin tek nedeni, aralarında fark kalmaması
değil, farkların, iki depo bakımı yapmaya değmemesi olduğunu sanıyorum,
yanılıyorsam düzeltin. Dolayısıyla iki depo bakımı yapma kararı almak bu
sürecin ilk adımı olmalı sanki...

--
Koray Löker
<--/ Özgürlük İçin... http://www.pardus.org.tr /-->