[Gelistirici] [RFC] Web sunucuları document root hakkında

Eren Türkay eren at pardus.org.tr
18 Eki 2010 Pzt 10:23:09 EEST

On Mon, Oct 18, 2010 at 08:48:55AM +0300, Fatih Aşıcı wrote:
> tmp /var altındaki bir dizine symlink olsa daha iyi olur sanki. /usr
> altında
> sürekli yazılan çizilen bir yer olması iyi bir şey değil. Read-only
> bağlanan
> /usr ile sistemin çalışabilmesi lazım.

Aslında önceki e-postadaki örnek biraz havada kaldı. Bu tip web
uygulamalarında gruba yazılabilir dizinler daha çok upload edilen
dosyaları saklamak için kullanılıyor. Örneğin wordpress için tema/plugin
dizini de aynı şekilde. PHP scripti uzak sunucuyua bağlanıp zip
dosyasını indiriyor ve yazabildiği plugin/tema dizinine açarak
çalışmasını sağlıyor. Bundan dolayı bu tür dizinlerin ne olduğunu
kontrol etmemiz ve ona göre kullanıcı/grup ayarlarını yapmamız gerek. Bu
tür dosyaların nereye gideceğini bilemedim read-only bağlanan /usr
dizinini düşününce.

Geçici dosya saklayan bir web uygulamasına henüz
rastlamadım ama böyle bir ihtiyacı varsa /var dizinin altına atılabilir
tabi ama öncelikli olarak yukarıda bahsedilen dosyaları ne yapacağımızı
belirlememiz yararlı olacak.

--
        . Eren