[Gelistirici] Sahip olunmayan mimari uzerinde paket bakimi yapma

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
14 Eki 2010 Per 09:10:21 EEST

 On Thu, 14 Oct 2010 08:54:25 +0300, Gökçen Eraslan
 <gokcen at pardus.org.tr> wrote:
> 12 Ekim 2010 Salı günü (saat 22:37:23) Anıl Özbek şunları yazmıştı:
>>

> qemu-kvm kullanılamıyor maalesef bu iş için, o yüzden mecburen
> VirtualBox
> kullanıyorum ben gerektiğinde. Daha önce 2009 altında 2011 sanal
> makinesi ile
> çalışmak mümkündü şimdi 2011 deposunda da VirtualBox var.

 Yanlış bilmiyorsam 32-bit host üzerinde 64-bit guest çalıştırmak için
 hem
 işlemcinin 64 bit desteği hem de sanallaştırma desteği olması lazım.
 Anıl'ın
 söylediği senaryoda bu tür bir sistem (ki bazı netbook'lar bu durumda)
 kullanılıyorsa paketçinin test etmesi mümkün görünmüyor malesef.

 Ayrı bir toolchain olsa bile paketlerin çoğu crossbuild
 desteklemediğinden
 derlenmeyecektir. Derlenseler bile farm ile aynı koşullara sahip
 olmayacağından
 tam anlamıyla test edilemezdi.