[Gelistirici] Jira ve Özgür yazılım geliştirme metodları üzerine birkaç not

İsmail Dönmez ismail at pardus.org.tr
10 Tem 2010 Cmt 00:15:13 EEST

Merhaba;

2010/7/10 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>
> [...]
> bırakan ilkel bir yöntem kullanıyorduk. Dağıtım çıktığında tasks dosyasına bakıldığında toplam
> ilerleme bırakın %100'ü, %70'lerde kalıyordu.
>
> Bunlara bir çözüm olsun, şeffaflaşalım diye bir işe kalkıştık. Daha sonra lisans ve özgür yazılım felsefesi ile
> ilgili bir tartışma çıktı. Belki bunları e-posta listesinde tartışmak yüzyılın aptallığı. İnsanlar birbirinin
> yüzüne bakarak tartışsalar belki bunların hiçbiri olmayacak. Ama yine de özgür yazılım tercih edilmemiş olmasına karşı çıkarken:

Jira seçiminin arkasında iyi niyet olduğundan şüphem yok zaten, ama
cehenneme giden yol iyi niyetlerle döşenmiştir derler ya biraz da
öyle. Bugzilla'yı sevmedim hâlâ da sevmem ama gerçekten iş görüyor.
WebKit projesine bakıyorum adamlar SVN/GIT/Bugzilla/Trac entegre
etmişler tıkır tıkır. Bunları kurmak ayarlamak için iş gücü de lazımsa
bunu bulabiliriz, dışarıdan birileri de yapabilir. Ben de yapabilirim.
Yeter ki kullanılsın.

> Buna hayır diyecek birinin olduğunu sanmıyorum zaten, yeter ki maksimum
> katılım sağlanabilecek bir zaman/mekan ikilisi belirlenebilsin.

Burada birinin ilk adım atması lazım. Çanakkale dahil onlarca yer var
bunu yapabileceğimiz. Maddi yükü de çok olmayacaktır. Aynı ortamda
bulunmak bile eminim çok şeyi daha iyi hale getirecektir.

> Günler sonra bu kadar güzel/yapıcı/polemikten uzak bir ileti görmek beni mutlu etti.

Huysuzlanma kredimiz bitti ondandır :)

ismail