[Gelistirici] jira tartışması

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
8 Tem 2010 Per 22:39:19 EEST

08 Temmuz 2010 Perşembe günü (saat 19:55:23) Türker Sezer şunları yazmıştı:

> Bu karar herhangi birşeyi çözüyor görünmedi bana. Yapılan en fazla
> tartışmanın üstüne biraz kül serpmek olabilir.

Lütfen herkes biraz daha anlayışlı ve hoşgörülü olabilir mi? Burada sanki
amacımız Pardus Projesi'ni daha iyi bir noktaya getirmeye çalışmak için
yardımlaşmak, tartışmak değil, birbirimizin açığını kollayıp, laf sokmaya
çalışmak.

Yaşanan tartışmalardan sonra, Redmine'a geçileceğini, fakat geçiş için doğru
zamanın şimdi olmadığını düşündüğümüzü, elimizden geldiğince yapmaya
çalışacağımızı söyleyince neden kül serpmiş oluyoruz şimdi? JIRA'yı sunucudan
pat diye silip, "Tamamdır, JIRA'yı sildik, Redmine'ı kurduk" mudur sadece
beklenen cevap?

tracker.pardus.org.tr'ye girilip biraz bakıldığında, şimdiye kadar
uğraştığımız şeyler görülebilir. Dolayısıyla şimdiye kadar JIRA'da yaptığımız
her şey, şu anda geçiş için harcanacak zamanı ne yazık ki artırmış oldu ve
bunun içindir ki kademeli bir geçiş istediğimizi ilettik.

Benim kişisel fikrim, JIRA'yı seçme kararı da dahil olmak üzere aldığımız bazı
kararları, hep birlikte almadığımız için hata yaptığımız yönünde. Lakin bunun
cezası da, laf sokmaların havalarda uçuştuğu tartışmalar mı olmalı?

Hatalara karşılık olarak, hoşgörülü eleştiriler yerine sert kavgalar varsa,
bence sorgulamamız gereken başka şeyler var, bu da artık herkesin _severek_
katkı vermediği sanırım.

> [...]
> inandığım ihtiyaçlar listesinin, bu tartışma ardından Jira tercihini
> haklı çıkarmak adına oluşturulacak olması da özellikle dikkat çekici.
>

> Şu noktada "Başka alternatifler de olabilir aslında ama biz başladık,
> işimiz aksar." demek kötü bir bahane gibi geliyor kulağa. Yapılan işte
> hatalar olduğunu kabullenmeden, durumu kurtarmak için söylenmiş bir
> sözden öte görünmüyor.
>

> ve daha nice yazılabilecek şey.
>

> Velhasılı siz de zaten bunun hiçbirşeyin çözümü olmadığını
> biliyorsunuz. Yine de bizim bunu çözüm olarak gördüğümüzü düşünmeyin

Bakın, yazılan her e-postaya, 'Eee başından düşünmediniz, şimdi olmuyor,
olmuyor, olmuyor...' şeklinde cevap yazmak elbette ki bir seçenek. Lakin
birazcık yapıcı olmak isteyenler, bu konuda herkesin memnun olacağı bir çözüm
bulmak olduğuna inanmalılardır.

Bazen öyle cevaplar geliyor ki, sanki biz sürekli oyun düzen peşinde, ne
yapsam da bu insanları kandırsam, nasıl kendi kontrolüm altına alsam filan
diye düşünen kötü niyetli, pis insanlarız. Çok üzülüyorum.

--
Gökçen Eraslan
Pardus Developer