[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
8 Tem 2010 Per 19:32:13 EEST

08 Temmuz 2010 Perşembe günü (saat 01:37:15) Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:

> Bırakılanlar: Ağ yönetimi. 2011'le beraber COMAR/Python tabanlı ağ yönetimi
> tarih olacak. Çünkü 5 yıl önce belki kimsenin sağlamadığı kadar iyi olan bu
> teknoloji, 5 yıl boyunca bağlantı teknolojisinin çılgın hızla ilerlemesi,
> altyapıların değişmesi, bakımsızlık ve teknik donanım yetersizliğinden
> dolayı kötürüm kaldı.

Haklısın, hatta bence de bırakın, önce güncele geçin sonra olmayan yetenekleri
ekleyin onun üzerine. Ama önce şunu bir söyleyin, niye 5 yıl önce iyi olan
teknoloji bugün geride kaldı, neden 5 senede üzerine bi çivi bile çakamadınız?

> İnovasyonun kelime anlamı nedir bilmiyorum. Ancak inovasyon peşinde
> koşarken diğer dağıtımların yıllardır gerçekleştirdiği bazı işlevleri
> gerçekleştiremeyen dağıtım konumuna geldik.

Alakası yok. Araç eskiyse at yenisini koy. Çözülmüş problemi tekrar çözme. Kim
itiraz etti ki bunlara? Ama ortada çözülmemiş de binlerce problem var.
Bunlarla da pek uğraşılmadı.