[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
7 Tem 2010 Çar 17:03:20 EEST

07 Temmuz 2010 Çarşamba günü (saat 08:45:44) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:

> Sadece bazı
> işleri (staj gibi) çok kolay zannedip düşüncesizce yazılan yazıları
> okuyunca sinirleniyorum. Sanki bizim elimizde her imkan varmış, iş gücümüz
> çok fazlaymış da biz bunu kullanmayı beceremiyormuşuz gibi bir izlenim
> ediniyorum Doruk'un yazdıklarından.

Fatih, benim dışardan izlenimim senin ortalama bir geliştiricinin üzerinde iş
yaptığın ve herşeye yetişmeye çalıştığın. Bu yüzden "ben bu kadar çalıştığım
halde kolaymış gibi eleştiriyorsunuz" diye sinirlenmeni iyi anlıyorum. Ancak
odadaki fili görüp asıl sorunu çözmek yerine olayı kişisel tartışmaya
çevirmemiz lazım.

Dost acı söyler, projeye dışardan baktığımda, 20+ maaşlı elemanı ve arada
küsenler olsa da, genel olarak gittikçe artış gösteren dış katkıcıları ile
stajyerleri olan bir proje için toplam iş gücünüzün çok altında çıktınız var.
İnovatif ve ses getiren hiç bir şey yapılmıyor. Geliştiricilerin şikayet
ettiği sorunları çözmek için yapılan, topluluğun dahil olmadığı, çocukça
çalışmadan da çıka çıka kapalı bir yazılım ve yeni bir tartışma çıktı.