[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Serbulent Unsal serbulent at pardus.org.tr
6 Tem 2010 Sal 16:08:23 EEST

On Sunday, July 04, 2010 04:43:28 pm Fatih Aşıcı wrote:
> Neden zorunlu olsun? Darcs'a (veya başka bir SCM'e) geçemezler miydi? Belli
> ki  istedikleri özelliklere sahip değildi.
>
> Bitstream olayı ile bunun arasında önemli bir fark var. O zamanki kernel
> topluluğu, istedikleri gibi bir sürüm denetim sistemi bulamayınca
> kendileri  yazacak kadar iş gücü ve deneyime sahipti (bugün de öyledir
> tabi). Ancak, bizim Jira gibi bir proje yönetim sistemi yazacak iş gücümüz
> yok. Aynı şekilde mevcut bir projeyi geliştirecek ya da gelişmesini
> bekleyecek vaktimiz de yok.

Redmine veya Trac için eklenti yazımında stajer veya gönüllülerden oluşacak iş
gücünden faydalanılabilir diyecektim ama madem bu kadar acil bir durum hemen
yarın kurup kullanmak gerekiyor diyecek birşey yok.

Ama ileride bir gün bir seminerde, "Linux da neymiş, enterprise işler öyle
özgür yazılımlarla yürümez ciddiyet ister. Bakın Pardus ekibi bile sıkıştığı
yerde özgür olmayan yazılımlar kullanmak zorunda kalıyor" diyen olursa bizler
de diyecek söz bulamayabiliriz.

2Kr

--
Serbulent