[Gelistirici] pbzip2

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
13 Ağu 2010 Cum 02:01:48 EEST

12-08-2010 23:44, Fatih Aşıcı yazmış:

> Pisi bu iş için python modüllerini kullanıyor. Burada etkin olması için
> libbz2.so.1 kitaplığının da yerine geçen bir kitaplık çıkması lazım.

> Deneyebiliriz bence.

pbzip2 output'u klasik bz2 output'undan farklı. Şöyle ki; pbzip2
thread'i veriyi sıkıştırırken, bz2 header'i (hex BZh9 ile başlar)
ekleyip dosyanın sonuna yazıyor. Bu da bir .bz2 dosyasında birden fazla
.bz2 header'i olmasına neden oluyor, dosya boyutu bir miktar artması
bundan kaynaklanıyor. bunzip2 çok header'lı bz2 dosyalarını sorunsuzca
açıyor. Ancak, (yanlış hatırlamıyor isem, aradan çok zamana geçti)
python'un ya bz2 modülü ya da tarfile modülünün bz2 decompress desteği
bunu düzgün açamıyor. İlk bz2 header'i okuyor, diğerlerini okumuyor,
dosyayı eksik çıkartıyor. Python ile bunu açarken sorun yaşamamız
muhtemel(gerçi index'te .tar formatı yok)

bzip2smp oluşturulan dosya ile bzip2 oluşturulan dosyanın hash'leri aynı.

Aklımdayken söylemiş olayım.