[Gelistirici] [Pardus-devel] [2009] [ACK/NACK] 20091018

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Kas 2009 Pzt 20:57:29 EET

On Sat, 14 Nov 2009 10:04:55 +0200
Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> wrote:

 Genel olarak bu fikre sıcak bakıyorum ama biraz daha üzerinde
düşünsek / konuşsak iyi olacak, aklımdakileri aktarmaya çalışayım

> Kararli ikili deponun elle secip/kopyalanan test deposu ikili
> paketlerinden olusmasi yerine stable kaynak deposundan olusturulmasi.
> Test ikili deposunun da devel kaynak deposundan olusmasi.

 Stable farmında derlenen paketlerin direkt stable pisi deposuna
alınması kesinlikle mümkün değil (söylediğinin bu olmadığını
düşünüyorum ama buymuş gibi yazıyorum). Güncellemeler geldikçe, depo
ilerledikçe paketlerin "içinde derlendikleri depo paketleri" ne göre
değişimi her zaman olacak.

 Bizim stable depoya paket aktarma sürecindeki sıkıntılarımız
paketlerde depo değişikliklerinin takip edilmiyor olması. X e bağlı Y
paketi güncellendiğinde, X1'e bağımlı yazıldıysa ama X2 ile derlenip X2
özellikleri istiyorsa, sadece X'e değil, X2'ye bağımlılık yazılması
gerekiyor. X2 stable depoya girmiş olabilir, stable farmında depoyu
derlerken hem X hem Y'nin yeni sürümü derleniyor olabilir, vs. vs.
bence hiç fark etmez, kullanıcı Y2 kurmaya çalıştığında sistemindeki
X'i, X2 ye güncellemeye zorlayacak bir şey (X2 ye bağımlılık)
olmadığı sürece bu yaşanacak.

 Bu sıkıntı paketleri "tek tek derleyelim, her derlemede
chroot altına sadece paketin bağımlılıklarının stable depodaki hali
kurulsun ve paket orada derlensin" yapmadığımız sürece olacak, ki bunu
yapmak da şu anda bilgisayar gücü / zaman açısından abartı bir yük
getirecek. Ayrıca Y2 de X2 istendiğinde bu derleme sistemi nasıl
çalışmalı onu da gözönüne almak lazım.

> Iki ayri ciftlik demek olabilir bu ama biri sadece kararli depoya
> paket alirken kullanilacagi icin ciddi bir is yuku getirmeyecek olsa
> gerek.

 Ben buradan "sadece ack alan paketler stable a alınacak, sadece o
zaman derlenecek" anlıyorum. Belki bu yapılabilir, ama ilgili
paketlerin test edilme süresini de kısaltıyor. Şu anda test deposunda
iyi kötü paketler belli bir zaman geçiriyor, daha fazla sorun yakalama
şansımız oluyor. Ama ACK süreci bittikten sonra derlenen paketlerin
denenmesi (ki tahminim geliştiricilerin çoğu o depoyu kullanmayacak
bile)  için 3-4 günlük bir zaman kalacak. Daha az süre, daha az göz
belki daha az yakalanan sorunlar demek olacak. Bu konuda en çok
takıldığım nokta burası.

 Bir de tabi, ACK alıp stable deposunda derlenen paketler test de fail
ederse ne olacak sorusu var. Sorunu çözülene kadar o serinin tamamını
bekleyecek miyiz, paketi stable da revert edip kalan sağlar bizimdir
şeklinde baştan farm kurup paketleri de baştan mı derleyeceğiz (ki asıl
bu sağlam iş yükü getirecek) vs.

> Boylece hem bu tur uyumsuzluk sorunlari icin elle ayiklamak derdinin
> onune gecilir (ilk defa karsilasilan bir sorun degil), hem de
> devel/stable kaynak depolarini amacina uygun kullanilmis olur --
> gercekten kararli depodaki paketlerin kaynak dosyalarina bakmak
> isteyen birinin stable kaynak deposuna bakmasi yeterli olur.

 Yukarıda dediğim sebepten ötürü bu yöntemin testlerimizi
hızlandıracağına ya da paketleri "çok daha fazla güvenilir" kılacağına
inanmıyorum, ama şu anki durumdan daha iyi olur gibime geliyor. Test
pisi deposuna bir paketin yeni sürümü girdiği için stable daki
eski sürüme güvenlik güncellemesi, kritik hata düzelmesi yaparken
sıkıntı yaşıyoruz. Bu KDE olur, kernel olur, DHCP olur, herhangi bir
pakette karşımıza çıkabiliyor.