[Gelistirici] Fwd: [Pardus-kullanicilari] pardus 2009 alfa açılmama

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Mayıs 2009 Cum 10:01:02 EEST

On 28 May 2009 Perşembe 14:58:31 Fatih Aşıcı wrote:
> Sanırım yeni util-linux'da dosyanın yeri değişmiş ya da linkler silinmiş.
> Uyumluluk için /bin altında en azından bir symlink bıraksak iyi olur.

 Biz eskiden yanlış yere koyuyormuşuz, şimdi düzeldi aslında. Bence eski
yerine symlink koymayalım, bu tarz şeyleri yakaladıkça düzeltelim.

 startx de niye bu böyle diye bakınırken xinit/configure.ac de şuna rastladım

AC_PATH_PROGS(MCOOKIE, [mcookie], [$MCOOKIE],
  [$PATH:/bin:/usr/bin:/usr/lib:/usr/libexec:/usr/local/bin])

case $host_os in
·   *openbsd*)
·   MCOOKIE='/usr/sbin/openssl rand -hex 16'
·   ;;
·   *solaris*)
·   MCOOKIE="/usr/bin/od -X -A n -N 16 /dev/urandom | /usr/bin/tr -d ' '"
·   ;;
esac

if test "x$MCOOKIE" != x ; then
·   STARTX_COOKIE_FLAGS='-DHAS_COOKIE_MAKER -DMK_COOKIE="$(MCOOKIE)"'
fi
AC_SUBST(STARTX_COOKIE_FLAGS)

 xinit i sadece tekrar derlemek yetti, ama /bin e symlink koysaydık xinit yine
oradan kullanacaktı. Çok saçma ama adamlar da haklı aslında, kimin bu
dosyaları nereye koyacağı belli olmuyor.

 Sadece xinit i tekrar derletmek sorunu çözüyor, bugün bir değişiklik falan
yapmayacaksan paketi yeniden derleyip geçmeyi düşünüyorum.