[Gelistirici] 2009 Alfa sunucuda

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
28 Mayıs 2009 Per 14:38:33 EEST

2009/5/28 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

> mi?
>
>  Her koşulda bu modülleri eklemek pek aklıma yatmıyor, öyle yapmaya karar
> verirsek çekirdek içine gömmek daha iyi olur. Ama ona da gerek kalmadan,
> initramfs gibi basit bir ortam içinde (CD de iken) virtio içinde olduğunu
> anlamanın düzgün bir yöntemi var mı ? Bir şekilde biryerlere işaret
> bırakıyordur belki.

Kurulum CD'si icin hicbir sey yapmadim, dogrudan kuruluma gectim ve /dev/vda
oradaydi. Bir sekilde probe edilmis ve bulunmustu.

Sorun kurulum bittikten sonra ilk reboot'ta, grub ekrani geliyor, eger
mudur=virtio kelimesi kernel satirinda yoksa ROOT mount edilemiyor. Moduller
zaten initramfs'in icinde bulunmakta su andaki durumumuzda, dolayisi ile
mudur=virtio diyince mutlu mesut aciliyor sistem. Ethernet karti da virtio
olarak bulunmus ve load edilmis oluyor.

Mete yorum yapabilse iyi olurdu, sanirim bu virtio, lvm ve raid gibi
konulari nasil halledecegi ile ilgili biraz kafa yormus ve hatta mkinitramfs
ve init'e gerekli patchleri hazirlamisti. YALI ilgili kismi kalmisti sadece.

Virtio icin, su haliyle, hicbir sey yapmasak bile benim icin ve diger
kullanicilar icin yeterli olacaktir, wiki'ye mudur=virtio yazilmasi gerekir
diye bir makale yazmak yeterli olur.

Tekrar tesekkurler,

--
Emre