[Gelistirici] Pardus 2009 Beta sunucularda

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
23 Haz 2009 Sal 19:18:03 EEST

Onur Küçük wrote:

>  qemu ile aynı sisteme bir kaç kere kurulum yaptım, 4 kurulumun birinde
> karşılaştım, aynı şekilde Semen'in denediği bir sistemde de farklı
> kurulumlarda oluştuğunu ve oluşmadığını gördk. Nasıl oldu neden oldu
> bilmiyorum, tekrarlamaya çalışacağım.

Ben bugün kurulum yaptım gerçek sisteme. /etc/localtime dosyası vardı ve
Europe/Istanbul dosyasıyla aynıydı. Ancak meraktan soruyorum, YALI
esnasında, timezone seçince, saatin değişmesi gerekiyor mu gerekmiyor
mu? Atıyorum, Amerika'yı da seçsem İstanbul'u da seçsem o widgetta saat
hep sabitti.

- YALI kurulum yapmaya başladıktan sonra F8 ile tema değiştirmek
istedim, YALI kilitlendi.

- Temiz kurulumdan sonra plasma teması seçerken Aya ve Blend seçtiğimde
X çöktü,

- Temiz kurulumdan sonra CTRL + ALT + L veya KMenu'den "Kilitle"
düğmesine tıklamak asla kilitlemiyor ekranı,

Genel bir özet geçmek gerekirse:

- YALI diğer işletim sistemlerini GRUB menüsüne eklemiyor (açık hatası var),

- Python ile yazılmış uygulamalarımız X dilinde çalışmak için
glibc-locales-X paketine ihtiyaç duyuyorlar. Ancak YALI artık bu
paketleri kurmuyor öntanımlı olarak. Böylece yabancı kullanıcılar
kurulum yaptıktan sonraki açılışta örneğin Almanca açarlarsa gfxboot'tan
sistemi, ne pisi, ne service, ne command-not-found çalışmıyor (açık
hatası var),

- Nouveau ile VT switch çalışmıyor.

Saygılar efem.