[Gelistirici] [paketler-commits] r71775 - in playground/ggorgen/chromium-browser: . files

Mehmet Nur Olcay mnurolcay at gmail.com
6 Tem 2009 Pzt 00:58:26 EEST

On Sunday 05 July 2009 18:34:59 Fatih Aşıcı wrote:

> Niye böyle binary dosyayı sed'lemekle uğraşmak yerine kaynak koddan
> derlemiyorsun? Ben uzun zamandır svn'den derleyerek kullanıyorum. Çok da
> güzel çalışıyor.

Buraya kadar +1
> Bu paketi yaparak Pardus'ta Chromium tarayıcısının sorumluluğunu üstlenmiş
> oluyorsun. Diğer geliştiriciler de bunu düşünerek ayrıca paketlemeye
> girişmiyorlar. Gerçi şu an paket, playground dizininde yer alıyor; ama yine
> de paketle uğraşan biri olduğu için ayrıca emek sarfetmek istenmiyor. Eğer
> uygulamayı yeteri kadar tanımıyorsan bu işi başkalarına bıraksan daha iyi
> olur.

Buraya -1
Playground, aynı zamanda paketi tanıma alanıdır diye biliyorum. Ve depolara eklenene kadar da
tanıma,oynama süreci devam eder. Dahası, paketlerle ilgili öneri veya istekler konusunda(paketi
istemek dahil), listeye ya da geliştiricisine ayrıca yazılabilir, yazılıyor. Örnekleri liste
arşivlerinde mevcut. "Önce ben buldum, kimseye vermem" demez kimse sanırım.

> Sadece bu paket değil başka paketlerde de benzer durumların yaşandığını
> görüyorum. Lütfen hakkında fazla bilgiye sahip olmadığımız yazılımları
> paketlemeye çalışmayalım.

Haklı olmakla beraber biraz muğlak bir tavsiye olmuş. Bu gibi yanlış, hatalı şeyler gördüğümüzde,
ilgilendiğimiz bir paket ise geliştiricisine izahıyla beraber yazabiliriz, yazıyoruz. Zira, kimse
ilgilenmediği ya da ilgilenmek istemediği bir paketle zaten uğraşmaz ama daha ilgilisi, uygulamayı
daha iyi tanıyan biri varsa, kimse de "ille de benim" demez sanırım.

Hasılı, Gökmen'in yanıtını ve tavrını da şık bulmamakla beraber, "binary'den paket yapmak sorunlara
yol açar, svn'den derleme imkanın varsa o şekilde düzelt, yoksa ben uğraşabilirim, kullanıyorum
zaten vs.. " gibi bir öneri daha şık dururdu.

---
Mehmet Nur Olcay