[Gelistirici] Sürüm adı.

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 10:44:40 EET

20 Oca 2009 Sal tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Bu konuya bir tek sizin yanıt yazdığınızı görünce, kod adının aslında
> "çekirdek" geliştiriciler tarafından da değil de sizin tarafınızdan
> seçildiğini algılıyorum. ( Hatalı olabilirim. Ancak niye sadece siz
> yanıt veriyorsunuz? "Arkadaşlar siz durun. Buna ben yanıt yazacağım mı
> dediniz?" :) )

Proje yöneticisi olarak cevap vermeli diyerek bekledim kendisini, şarj da
yeterli olmayınca bugüne kadar cevap vermedim. Cevap vermeyen diğer
geliştiricilerin de aynı düşünceyle Erkan Bey'i beklediğinden eminim.

Nitekim verdiği cevabı yeterli buldum, ve ekleme yapmaya gerek duymadım.
Sürüm kod adını kimin vereceği ile ilgili bir kural yok, koyalım çözülsün
problem demiş.

Sürüm adı ile ilgili oylama (keşke geliştiricide yapılsaydı), çekirdek ekip
arasında olduğu için duyuruya o şekilde yazmış, herkese sorduk öyle yazdık
deseydi yalan olurdu. Çekirdek ekip teriminin neden kullanıldığını ise
şöyle açılamış:

20 Oca 2009 Sal tarihinde, Erkan Tekman şunları yazmıştı:
> "Çekirdek ekip" ile kastımız aslında UEKAE'de görevli geliştiriciler.
> web sayfasındaki duyuruyu "çekirdek" sözcüğünü çıkartarak düzelttik. Her
> dağıtım / özgür yazılım / yazılım projesi gibi Pardus'un da bir çekirdek
> geliştirici ekibi olması doğal, özgür yazılım projelerinde yaygın olduğu
> üzere bu ekibin TÜBİTAK UEKAE ekibi ile sınırlı olmaması da çok normal.

Dağıtım ile ilgili kararları dağıtım alır dememiş kesinlikle.

20 Oca 2009 Sal tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Doğal tabii. Ancak bu, "Dağıtımla ilgili kararları "çekirdek"
> geliştiriciler alır", demek olmamalı.

Burada, öyle demiş gibi algılamışsın, ama öyle dememiş gerçekten.
Tartışmanın bundan sonraki kısmını henüz okuyamadım ama göz gezdirdiğim
kısımlarda "biz çekirdeğiz, biz biliriz" türü bir laf etmişiz (etsek büyük
hata olur) gibi bir anlayış seziyorum.