[Gelistirici] Pardus 2007-2008 performans farkı

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
13 Oca 2009 Sal 00:48:41 EET

On Mon, 12 Jan 2009 23:04:49 +0200
Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> wrote:

> Şimdi gözlemlerinizi merak ediyorum, benden başka bunun acısını çeken
> var mı? Özellikle 'svn up' yaparken bilgisayarın başından kalkıyorum,
> o kadar söyleyeyim.

 Bir de benim notebook umun diskinde powermanagement sorunu vardı
(araştırdığımız sırada bir seri başka bilgisayarda da vardı aynı sorun).
Sürekli olarak power state ini değiştirdiği için kafa bir iniyor bir
kalkıyordu ve perfomans sorunu oluyordu. Çözümü hdparm la
powermanagement ı disk için kapatarak çözmüştüm, bayağı bir performans
artmıştı. Şimdi hdparm da çalışmıyor bir şey yapmadım, belki sorun
çözülmüştür diye düşünüyordum ama aradaki fark sscheduler vs. sayesinde
olabilir.