[Gelistirici] Test sistemi/süreçleri - Geliştirici toplantısı için eksikler öneriler...

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
24 Şub 2009 Sal 12:45:56 EET

Merhaba,

Tue, 24 Feb 2009 11:06:58 +0200, Serbulent UNSAL
<serbulent at pardus.org.tr> :

> Bilmök deki geliştirici toplantısında gündemde olması fayda
> sağlayacak maddelerden birisi de test süreçleri.
> Bu konu ile ilgili eksik gördüğünüz yönleri ve/veya önerilerinizi
> listeye yazarsanız toplantıdan önce bu başlıkları değerlendirme
> şansımız olur ve toplantı sırasında vakit kazanırız diye düşünüyorum.
Keske onceki tartismalardaki elestirileri bir kenara not etseydin.
Insanlara fikir sorup tartistirmak guzel ama, gelen onerileri ve
eksikleri bir kenara not etmeyince bir anlami olmuyor :(

Benim hatirladiklarimdan kendi onemsediklerimi (tekrar) yazayim :

0) Test surecinden tam olarak ne beklendigi, ne hedeflendigi belli
degil. Gozlemledigim her derde deva olsun isteniyor, eldeki insan gucu
de bunun icin yeterli olmadigindan; kimse mutlu olmuyor.

1) Test süreçlerinin ne zaman başladığı, ne zaman biteceği belli değil.
Ucuncu kisi/kurumlarin kendini ayarlayabilmesi icin bu belirsizlik
ortaminin kalkmasi gerekiyor ortadan. Misal; "her hafta, Pazartesi
gunune kadar commit edilen paketlerle test Sali gunu baslar, Persembe
gunu testten gecen paketler kararli depoya girer" benzeri bir adı
konmus, bilinen bir duzenin olmasi gerekiyor. Elbette insanlik hali,
normlara uyulamadigi zaman olur, o zaman da listeye bilgi verilir.

2) Paketlerin hepsi ayni surecte test ediliyor. Bunların
sınıflandırılması gerek. Hicbir kutuphaneye bagli olmayan bir oyun ile
pisi gibi onemli bir bilesen ya da bircok kritik paketi etkileyen
gtk2'nin ayni surecte test edilmesi birbirlerini etkilemelerine yol
aciyor.

3) Cikan problemler genellikle güvenlik / kritik paket guncellemelerinde
cikiyor. Bunlarda problem ciktikca yuzeysel bir yaklasimla "test
surecini daha da sıkı yapmaliyiz" slogani ile surec iyice
yavaslatiliyor, ilgisiz bir suru paketin de basi yaniyor.

                   Doruk