[Gelistirici] Calisan CD'ye aufs destegi eklemek

selim ok selimok at gmail.com
3 Şub 2009 Sal 04:11:30 EET

Asagida konuya dair Onur'a yazdiklarim ve onun cevabi bulunuyor. Tüm
gelistiricilerin görüsünü almak üzere konuyu buraya tasiyorum.

> OI Beyin'de talep edilen şeylerden biri de Çalışan CD'nin Knoppix gibi
> kullanılabilmesi. Knoppix gibi kullanmaktan kasıt bir USB çubuk
> desteği ile yapılan değişikliklerin kalıcı ve taşınabilir hale
> getirilmesi. Çalışan CD altyapısını bilemediğim için öncelikle sana
> sormak istedim, bu fikri uygulamanın teknik ve iş gücü açısından
> maliyeti nedir, neler gerekir?

 Neyi saklamak istediğine bağlı. İçinde pisi olsun paket güncellemesi
yapsın falan diyorsan direkt usb çubuğa pardusu kurup geçmek daha
mantıklı. Sadece ev dizinini kast ediyorsan fstab da bir label
belirleyip usb çubukta da o label la bir partition yaratıp /home u
oraya bağlar geçeriz. Bunu ayarlayacak ufak bir araç olursa çalışan CD
de ona göre değişiklik yapmak kolay, ama bu aracı birinin oturup
yazması lazım.

> Geçenlerde geliştirici listesinde konuşuldu bu aufs mevzusu sanırım
> Ozan aufs desteğini açacak. Bu durumda ilk teknik engel ortadan
> kalkmış görünüyor.
> Fakat başka neler gerekli yada bu konuyu kiminle konuşsam daha iyi
> ederim sormak istedim.

 Geliştirici de konuyu açabilirsin. USB çubukta linux için formatlanmış
bir partition ve gerekli LABEL verilmişse iş kolay. Bence asıl sorun o
aşamaya gelmekte. Belki isolinux da persistent home seçeneği olur, onu
seçince biri konsol ortamında diskleri tarayıp home u nereye
ayarlayayım diyen bir araç olur. Ncurses la o aracı hazırlayan çıkarsa
iş bayağı kolay aslında. Hatta ncurses şart değil dialog bile olur.
Knoppix bunu nasıl yapıyor araştırmak lazım, belki ondan araklarız bu
aracı :)

Iyi calismalar,
Selim

--