[Gelistirici] [Hata 10981] No rar package in Pardus 2009 repository

anil ozbek ozbekanil at gmail.com
24 Ağu 2009 Pzt 15:01:23 EEST

24 Ağustos 2009 14:36 tarihinde Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> yazdı:

> Bu bahsettiğiniz düzenek + indirme/ayarlama betiği vb = paket oluyor zaten.

Evet bu tip kapalı yazılımların arşivlerinin ikili paketleri yerine bu
arşivleri çekecek  betiklerin paketlenmesi olabilir mi diye düşünüyorum.

> Üstelik bunları da güncel tutmanız lazım, kullanıcı adobe'dan flash çek
> derse
> ve adobe'un download sayfası değişmişse ne olacak?

Paketçi normal bir paketi günceller gibi paketin içindeki betiği
güncelleyebilir belki.

> Kurduklarınızı kaldırmak isterseniz ne yapacaksınız?

Bunun için şöyle kötü (lame) bir çözüm olabilir. Örneğin şuradaki paketi [1]
kaldırmak için KDE menüsüne sadece yazılım-ismi'nde bir kısayol koymak
yerine yazılım-ismi için bir alt menü açılabilir ve buraya yazılım-ismi ve
yazılım-ismini kaldır diye kısayollar konabilir. Yazılım kaldır için de
şöyle bir komut kullanılabilir sil ./şuradaki/yazılım-ismi-dizinini ve
kaldır yazılım-ismi-paketini. Böylece hem paketle birlikte kurulan betik
silinir hem de programın kurulum dosyaları.

[1] http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/maidis/jdownloader/