[Gelistirici] 3G

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
5 Ağu 2009 Çar 09:05:30 EEST

Salı 04 Ağustos 2009 günü (saat 20:31:22) Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> * network-manager'ın UI kodu, gömülü olarak kayıtlı paketteki aygıt
> tipine bakıyor:
>
> for device in devices.keys():
>    if self.packages[package]['type'] in ('net', 'wifi'):
>
> - Neden net ve wifi olarak kısıtlanmış? Doğru bir tasarımda benim bu
> koda müdahale etmeden bacağı transparan bir şekilde çalışır hale
> getirebilmem gerekirdi diye düşünüyorum.

net, wifi ve dialup olarak 3 tür var. Gökmen unutmuş onu, tuple içine eklemek
yeter. UI'de farklı simge gösterme dışında bir işte kullanılmıyor bu değer.

Birkaç yerde paket ismi hardcode edilmişti, elden geçirdim ama bunun gibi ufak
şeyler gözden kaçtı demek ki.

> [...]
> arayüzde 'Profil yarat' altına gelecek öğeler yaratılıyor:
>
> menuItem = QtGui.QAction("%s - %s" % (self.packages[package]['name'],
> findInterface(device).name), self)
>
> Benim cihazımın üzerinde findInterface() çağırıyor ve kod doğal olarak
> yine bacaktan çıkıp, comar.netutils'e sapıyor. Ben bacağı
> findInterface()'in anlayacağı dilden yazamam çünkü findInterface(), IF()
> sınıfından bir nesne yaratıp onu kullanıyor. Bizim bağlayacağımız
> cihazlar network stack'ine haiz cihazlar değil, /sys/class/net'te mevcut
> değiller, network'e özel IOCTL desteklemiyorlar çünkü seri port aygıtı

Interface bilgisi COMAR'dan da geliyor, orada o metodu kullanmak zorunda
değiliz.

Gün içinde commit etmeye çalışacağım.