[Gelistirici] [RFC] COMAR 3.0 - Yeni Veritabanı Düzeni

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
23 Eki 2008 Per 17:04:09 EEST

On Thursday 23 October 2008 15:55:19 Bahadır Kandemir wrote:

> 3.0 sürümünde betik/model düzenleme ve gerektiğinde veritabanına
> müdahalenin kolay olması için, BSDDB yerine aşağıdaki gibi dizin/dosya
> temelli bir veritabanı kullanmayı düşünüyorum:

Çok akıllıca.

> Applications dizini içinde, COMAR betiği bulunan her uygulama için
> rev_applications dizini altında model<->uygulama ilişkileri tutulacak.

Bu ikisine birden gerek yok bence. Asıl önemli olan rev_app

Şimdi en sık yapılan işlem, paketi ve modeli bilenen bir betiği çağırmak yani:
  model adı / paket adı.py

Sonraki işlem bir modeli veren betikleri çağırmak:
  model adı / *.py

En az yapılan iş de paketi kaldırırken betiklerini temizlemek. Bunun için tüm
model dizinlerini gezmek çok büyük bi kayıp değil, 0.1 saniye bile sürmeyen
bir iş.

Paket kurarken zaten adı ve modeli belli, direk yerine koyuyorsun.

Çift kopya yapınca bir yerde var bir yerde yok durumları oluşabilir. Böyle
modellere göre dizinlere ayırmak daha mantıklı bence.

> BSDDB yerine dosya/dizin temelli bir veritabanı kullanmak beraberinde
> performans problemleri getirecektir elbette.

Sanmıyorum, zaten çok az yapılan, cachelenen ve oldukça hızlı işlemler.
Betiğin yapacağı iş her zaman senin lookup'ından fazla olacak. Keşke baştan
koymasaydık o db yi :)