[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Hakan Uygun hakan.uygun at uygunteknoloji.com.tr
10 Kas 2008 Pzt 11:37:47 EET

Merhaba,

On Monday 10 November 2008 02:14:27 ugur tutar wrote:
>    Turkiye'de Linux kullanıcıların buyuk cogunlugu programcı ve bunlarında
> bir kismi ogrenci. Bir cok okulda Java egitimi veriliyor ve bu insanlarlar
> genelde Eclipse-Netbeans kullaniyor. Ben bir cok kisi taniriyorum iyi
> platformlar icin windows kullanmayi birakmayan. Burda Pardus'daki bence en
> kaliteli IDE yi depodan kaldirmak deil IDE sayisini arttirmak daha mantikli
> olur.

Öncelikle gerçek hayatta Eclipse ya da NetBeans kullanarak geliştirme yapanlar
depolardaki sürümler yerine projelerin kendi sürümlerini kullanmayı ve
toplulularıyla yakın temasta olmayı tercih ediyorlar. ( Parantez açıp  her
iki idenin de oldukça hareketli topluluklara sahip olduklarını belirtmek
gerekli. Öğrenciler ve programcılığa yeni başlayan kişilere ise kesinlikle bu
idelerin topluluklarını takip etmelerini  tavsiye ederim )

>    Benim gibi kucumsenmeyecek sayida eclipse kullanicisi var. Ve bu
> insanlara yonelgeler ile derletmek kulfet olcaktir bence. Bence bu daha
> buyuk bir soguma sebebi olur. Sorun varsa ve cozulebiliyorsa, sorun
> cozulmeli kacilmamali bence .

Eclipse ya da NetBeans kullanmak için kaynak koddan derlemeye ihtiyacınız yok.
Kendi sitelerinde belirtildiği gibi ( ki bizimde pardus wiki'si ve benzeri
yerlerde mutlaka bulunması gerektiğini düşündüğümüz ) kurulum dökümanları ile
çok kolay kurulabiliyorlar.

Fakat bu idelerin bakımlarının zamanında yapılamaması, güncelleme ve yeni
eklenti kurulmasının kolay ve dokümante edilmemiş olması  - ki orjinal
sitelerinde bu sayılanların hepsi zaten yapılmakta - kullanıcıları tam
tersine zorlamakta ve soğutmaktadır...

sevgiler,
Hakan

--