[Gelistirici] ACK/NACK serisinden eksik kalanlar ve yeni gelenler

Serbülent ÜNSAL serbulent at pardus.org.tr
4 Mar 2008 Sal 11:16:55 EET

Tuesday 04 March 2008 11:02:40 tarihinde Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Thu, 28 Feb 2008 10:44:21 +0200, Serbülent ÜNSAL
>
> <serbulent at pardus.org.tr> :
>
> Biz bunlara (n)ack verip duruyos da, ne olacak? :)
>
> Yani 4-5 gun oldu, kararli depoya aktarilan 6-7 tane paket var sadece.
> Sonra yeni surumler cikacak, onlara tekrar bir onay alalim olacak,
> kisir donguye girecegiz.
>
>                    Doruk
>
> --
 Aslında ayrı bir postada duyurusunu yapacaktım ama buraya kısmetmiş.

Nur topu gibi bir test katmanımız var artık benim sorumlu olduğum. Süreçle
ilgili belgeleri wiki ye koyacağım belgelerin biraz olgunlaşmasını
bekliyorum. ( test süreci içinde değişebiliyor bir miktar ). Temel olarak
şöyle planlıyoruz test sürecini;

Düzenli Testler

        Bu testler ana sürümler arasında gerçekleşecek ve  her günceleme
öncesi düzenli olarak tekrarlanacaktır. Test bilgisayarında ana sürüm ve o
ana kadar çıkan ara sürümlere dair sanal imajlar bulunacaktır. Her güncelleme
sonrasında her bir görüntü sırayla son güncellemeye yükseltilecektir. Süreç
aşağıda tanımlandığı biçimde işler.

        1-  n adet güncelleme belirli bir sayıya ulaştığında veya ACK/NACK
sorumlusunun (A/N sorumlusu olarak geçecektir) uygun gördüğü bir zamanda
ACK/NACK listesine dahil edilir.

        2-  A/N sorumlusu ACK/NACK listesini genellikle "Güncellemeler" adı
altında Geliştirici listesine atar ve ilgili paketçilerden yaptıkları
güncellemelerin kararlı depoya girip girmeyeceğine dair onay vermelerini
ister.

        3-  Paketçiler, ACK/NACK (girsin/girmesin) verdikten sonra, son
kullanıcı testi sorumlusu ( SK sorumlusu  ) halihazırda (yerel) kararlı
deposuna, onay alan paketleri dahil eder ve  bahsi geçen (ACK almış)
paketleri günceller. Güncelleme işlemi sırasında oluşan hataları rapor eder.

            Ayrıca güncelleme sonrasında revdep-rebuild komutu ile kütüphane
bağımlılıklarındaki kırılmaları da tesbit eder.

        4-  SK sorumlusu düzenli olarak güncellenen bir test makinasında
güncellenen yazılımların işlevlerini test eder. Bu sürece işlev testi adı
verilir.

        5-  Ardından, SK sorumlusu, Geliştirici listesinde A/N
sorumlusunun "Güncellemeler" adı altında açtığı thread'e  "Şu şu paketlere
ACK verildi lakin şu durumlarda hata veriyorlar, bu paketle de gayet düzgün"
diye yazar. Ardından depoya girmesi için uzlaşılan paketler kararlı depoya
dahil edilir.

ACK/NACK listesinde yorum almayan bir kaç paketi NACK olarak kabul edip yerel
kararlı depomu oluşturdum.Güncelleme testleri bitti. İşlev testleri devam
ediyor. Özellikle ilk bir kaç sefer biraz vakit alacak çünkü hangi paket ne
şekilde test edilecek tam olarak belli değil süreç  içinde netleşiyor ve
belgelendiriliyor. Tahminim perşembe günü biteceğidir testlerin.