[Gelistirici] tasarım ve fikirler

Koray Löker loker at pardus.org.tr
1 Haz 2008 Paz 20:04:05 EEST

On 01 Jun 2008 Sun 19:41:44 Erkan Tekman wrote:
> olmalıdır. Özellikle "bu konulardaki çatışmalara olanak tanımak" sözleri,
> zaman içinde harcıalem olmasını planladığımız (öyle olmalı ki herkes,
> haminne dahil kullanabilsin) bir ürünün bir takım deneylere konu edilmesi
> gibi endişe verici bir çağrışım yaptı.
Haminnemin en doğru ve rahat kullanabileceği tasarımı vitrin diye arkaya
atmamak, haminnem için doğru olanı, piyasaya rağmen deneyebilmek benim
bahsettiğim şey...

> Kısmen doğru olmakla birlikte "kullanıcı fikirlerinden çok" kısmı pek doğru
> gelmedi. Kullanıcıya "sen öyle düşünüyorsun, ama yanlışsın" diyerek çok
> mesafe katedebilir miyiz, bilmiyorum... Ben genelde kullanıcıya kulak
> vermek taraftarıyım, yanlış söylüyor olsa da...

Vallahi endüstriyel tasarım söz konusu olduğunda; "bence..." diye başlayan bir
konuşma, içerik olarak da konuyla ilgili 15 dakika düşünülmüş ve canının ne
istediğinden ötesini kapsamamış bir alana hakimse buna fikir denmez...
Ukalalık denir, ben de bunu ciddiye almam... Bunu yapan oldu diye
söylemiyorum, çizgiyi baştan somut çizmek adına söylüyorum yanlış
anlaşılmasın.

> Milky ile ilgili eleştirilerinizi "güzel-çirkin" tipi öznel
> değerlendirmeler dışında, "... ikonları çok küçük olmuş", "...
> uygulamasında kontrast çok düşük", "... ikonları birbirinden
> ayırdedilmiyor" benzeri teknik içerikle iletirseniz grafik
> geliştiricilerimiz tarafından dikkate alınacağını tahmin ediyorum. Biz öyle
> yapıyoruz...

Dolayısıyla kamusal bir tartışmaya da gerek yok, hata takip sisteminde milky
diye bir ürün açılır, 0.4 sürümünde konqueror'daki zırt ikonu bulanık,
anlaşılmaz, silik _____ (doldurun) denebilir... Bu bir eleştiridir, işler,
ama bu da bu konunun bana göre sınırıdır...

"ben renkleri beğenmedğim" diyen olursa "renkler de sana bayılmıyordu zaten"
dışında bir de "ayna, ayna, çelik ayna" denilebilir... seviyeyi ilkokula
bağlamak derdindeysek yapılabilecek olan odur... yok teknikse, amenna, ilk
günden beri davul çalıyorum, her türlü görüş ve tespit yapılsın diye
prematüre haliyle ortalığa salıyoruz zaten seti...

--
Koray Löker
<-/ Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr /->