[Gelistirici] r57490 - in playground/ozan/mudur: . bin

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
28 Ara 2008 Paz 11:54:31 EET

On Sunday 28 December 2008 10:57:37 Ozan Çağlayan wrote:

> Evet en büyük sorun KDM ve udev'in başlatılmasında yaşanıyor. Udev'in
> /dev dizinini doldurması yaklaşık 5 saniye alıyor..

udev için ilk başta her işlemin ilgili device'ı beklemesini düşünmüştüm.
Mesela setClock için normalde /dev/rtc yeterli. Fakat bu ilgili device
listelerini çıkarıp maintain etmek zor bir iş. Üstelik mesela disklerle
ilgili olanları dinamik olarak bulmak gerekiyor.

müdür experimental olarak ilk çıktığında kabaca buna benzer işliyordu. udev
ilk başta çalışıp arkada paralel olarak device'ları oluşturuyordu. Servisleri
başlatmadan hemen önce de settle ile işini tamamen bitirmesini bekliyorduk.
İçerde de mesela mount için fstab'da yazan deviceların oluşması bekleniyordu.
Ama çeşitli race conditionlar ve özellikle disk deviceları ile ilgili
sorunlar yaşayınca sistemi basit tutup udev'in işini ilk başta bitirmesini
beklemekte karar kıldık.

setClock'un kendisi de 1.5 sn kadar zaman harcıyor donanım saatini kernel ile
senkronize ederken. Bu sürede başka bir şeyleri paralel yapmayı denemiştim,
ama hemen tüm programlar ayaklarının altında sistem saatinin oynamasından
kötü etkileniyorlar :)

müdür bir parça daha optimize edilebilir sanıyorum. Ama 0.5-1 sn den fazlası
ancak özellikler ve robustness tan taviz vermekle olur. KDM yi falan bir
profil etsek çok daha verimli optimizasyon olanakları çıkacağından eminim.
Üstelik diğer dağıtımlara da kolayca ulaşabilecek bir sonuç çıkar PR ve ilgi
çekme açısından :)