[Gelistirici] Lvm & Raid ile ilgili...

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Ara 2008 Çar 14:35:58 EET

Merhaba,

2008/12/24 Mete Alpaslan <alpaslanmete at gmail.com>

> [...]
> eklenmesi ve hacim grupları aktive etmek için de servis betiği yazılması
> söylenmiş initramfs teki sorunumuzu tam çözer mi emin değilim?
>
> Dağıtımlarının çoğu çözümü gereken paketlere initramfs(initrd) ve boot için
> script koymuşlar.[2] ve [3]
>
> Ektede Debian Sid de lvm paketinde lvm2 desteğiyle initramfs yaratmak için
> ve sistem açılışında kullanılan scriptler var... Önerim bizde dışarıdan
> modul yükleyebilmek için initramfs tetikleyebileceğimiz betikler yaratmak
> ama bu iş sistemin gelini etkilediği için tecrübeli geliştiricilerimizin

Bu [2] nolu link'teki rpm pakette daha once sorusunu sordugum collect_lvm
isimli dosya oldugunu gordum. Ne is yaptigina bakmak lazim. Bizim pakette
var mi bilemiorum su anda. Ayrica vol_id diye ayri bir rpm goruyorum, ancak
eski sistemlerde kullanin diye bir not dusulmus nedense:
http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/4/idpl/3903682/com/vol_id-085-30.10.i586.rpm.html

> [3] http://packages.debian.org/source/sid/lvm2

Burdaki lvm2udev script'i de ilginc gorunuyor. BUna ek olarak sunlar var
pakette:

/etc/init.d/lvm2
/usr/share/initramfs-tools/hooks/lvm2
/usr/share/initramfs-tools/scripts/local-top/lvm2

Biz bu initramfs-tools olayini destekliyor muyuz bilmiyorum, sistemimde
bulamadim.

Emre