[Gelistirici] İsmail.py de iyileştirme.

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
11 Ara 2008 Per 00:37:10 EET

On Wed, 10 Dec 2008 17:41:56 +0200
"Güngör Erseymen" <gelurine at gmail.com> wrote:

> Aslında karşılaştığım engel sbcl'nin kendi içinde iki aşamalı bir
> derleme süreci olması ve ilk aşamayı tetikleyecek bir common lisp
> derleyicisinin sistemde kurulu olma zorunluluğu. Teoride diğer ansi cl
> derleyicileride bu işlemi başlatabilmeli fakat clisp ve ecl burada
> patlıyor. Sonuç olarak sbcl kendisinin build depi olmak zorunda
> kalıyor ve ismail.py de bu duruma izin vermiyor.

 Dağıtım deposu olarak baktığımızda bir paketin kendine bağımlı
olmaması gerekiyor, kabaca kendine bağımlı olan paketlerin derlenmesine
bootstrap deniyor. Bu tarz bağımlılığı olan bazı paketlerde paketi
kendi içinde iki kere derleyerek bootstrap yapılabiliyor. Bu pakette de
benzer bir yaklaşım kullanılamaz mı ?