[Gelistirici] Guile 1.8, geda-*

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
31 Mayıs 2007 Per 00:25:23 EEST

On Wed, 30 May 2007 23:38:41 +0300
Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com> wrote:

> Contrib'deki geda-* familyası Guile 1.6'ya bağımlı. Guile 1.8 ABI
> kırmış, geda-*'nın linklediği lib mevcut değil ve bir liblerin
> isimlendirmesi değiştirilmiş. Guile 1.8 test reposunde, eğer 2007'ye
> alınırsa geda-* ailesi derlenmeyecek. Öneriler/görüşler? Ben test
> reposundan çıkarılması taraftarıyım.

 Guile 1.8  şubat 2006 da yayınlandı, 1.8.1 sadece bugfix. 1.8
geçişinde önemli bir ABI/API kırılması yokmuş, sadece yeni makrolar ve
fonksiyonlar eklenmiş. Netekim 8 ay öncesinin lilypond'u da değişiklik
yapmadan mutlu mesut derlendi. Debian stable da da guile ın bu sürümü
var.

 Guile ın bir önceki sürümü ise 2005 den kalmaydı. Bu güncellemeyi
geri çekmemeliyiz diye düşünüyorum.

 Geda kabilesini tekrar derleyince sorun çıkmaması lazım, ama çıkıyorsa
da nerede oluyor iletebilir misin düzeltmeye çalışayım ?