[Gelistirici] review süreci

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
22 Haz 2007 Cum 02:48:52 EEST

Merhaba;

Friday 22 June 2007 tarihinde, Koray Löker şunları yazmıştı:
> Ne var ki, aslında Gürer de bence diyor ki, bu sürecin yaşanmasına yol açan
> şey review olsa bile paketlere ait bir zorunluluk yaptığımızda olayı
> bürokrasiye çeviriyoruz. Yani yapılan işin her paket için zorunlu
> tutulmasını eleştiriyor, yapılmasına dair bir eleştiri yok.

Bir geliştiriciye ne kadar güvenirsek güvenelim, yeni bir paketin farklı
insanlar  tarafından -en azından- gözden geçirilmesinin zorunlu olmasına
bürokrasi diyeceksek, işimiz çok bizim...

- Yeni paketlerin rev dizini altına move edilmesinin sembolik bir anlamı
var : "ey ahali, bu paketi inceleyin" demek, zor bir iş de değil, tek bakışta
hangi paketlerin ilgiye muhtaç olduğunu görebilmek açısından işe de yarıyor.

- İki kişinin gözatmasını beklerken kendiliğinden "düşündüm de, ben biraz daha
uğraşayım" diyen geliştiriciler bile varken review süreci işe yaramıyor demek
gerçekten haksızlık.

- En başarılı (ne demekse), en dikkatli, en çalışkan paketçi de olsa, yaptığı
pakette hatalar ya da optimize edilebilecek noktalar olmadığından hiç bir
zaman emin olamayız. İlk maddeye geri dönüyoruz: paketin her gözden geçmesi -
sadece whitespace de silse - öncelikle zararlı değil, üstüne paketçileri
paket rev. edilecek diye düşünerek daha özenli çalışmaya özendirme gibi bir
etkisi var.. Kısacası paketçi de, review eden de, depoyu takip eden de
birşeyler öğreniyor, aklına gelmeyen bir yöntemi farkediyor örneğin.

 > Belki depo politikası, geliştirici kabul etme konusunda kıstaslarda biraz
> daha hassasiyet sağlayabilirsek, sorun kendi kendine hallıolmş olacak...

Anlamadığım, tam anlamıyla alan razı satan razı bir durum varken, üstüne
politika belirleyip işletme konusunda çok da başarılı olamayan bir projenin
düzgün işleyen, işleri takip edilebilir hale getirmiş bir sürecine niye
kurduk - Gürer kusura bakma ama - durup dururken ?

Bir sürü geliştirici kim neyi nasıl yapmış diye bakıyor, öneride bulunuyor
rev. altındaki paketlere - topluluk olarak iş yapma pratiğini
işletebildiğimiz bir süreç haline geldi review. En azından benim depoyu takip
etmeme, paketler konusunda fikir sahibi olmama yardımcı oluyor, şu anki
işleyişinden de memnunum - pratik bir zararını görene kadar da böyle
düşünmeye devam edeceğim.

--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]