[Gelistirici] Contrib Durumu

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
18 Şub 2007 Paz 06:54:10 EET

Selam,

Konuşulduğu üzere Contrib'in ne durumda olduğunu, neler yapıldığını açıklamaya
çalışacağım, eksikler olabilir. Lütfen Contrib hakkındaki sorunları,
görüşleri vs. dile getirmekten kaçınmayın.

İlk iş olarak paketçisi olmayan tüm uygulamalar silindi. Eksik bağımlılığı
olan, denenmeyen, paketlenmiş olmak için paketlenen gnome kütüphaneleri ve
uygulamaları kaldırıldı. Yerine gerekli olan, maintain edilebilecek paketler
geldi.

RelaxNG validation sorunları büyük oranda çözüldü, yine eksikler olabilir.

Silinen paketlerin listesini daha once vermiştim, eklenen paketlerin de bir
listesini bu başlığa cevap olarak göndereceğim.

Var olan sorunların en tartışılanı ise devel'de olup, 2007'ye alınmayan ve
Contrib'de bir pakete bağımlı olan paketin Contrib içerisinde tekrar
edilmesi. Bu konuda bence bir sakınca yok (tabiki ABI/API bozmadığı sürece,
ki bu gibi durumlara bakılıyor.). Contrib 2007'nin devamı niteliğinde
olduğunu için ve kullanıcıda sadece 2007 ile Contrib deposunun olduğunu
varsayarsak 2007'de bulamadığı bir paketi Contrib'den kuracak ve her şey
normal olacak.

Bu soruna bağlı olarak, daha once dile getirdiğim gibi, Contrib'de bulunan
XML-Simple paketi sürüm güncellemiş, eski arşiv dosyası silinmiş ve
güncellenmek zorunda kaldım. Ancak bu güncellenen sürüm XML-SAX paketinin
güncel sürümünü istiyor ve güncellenmemiş. Yapılan tartışmadan ötürü bu
paketi Contrib'e almadım, 2007 için bekledim ancak 1 haftadır bir çalışma
yok.  Eğer 2007 devamı olarak gidiyorsak, kullanıcıdan ihtiyacı olan uygulama
için 1+ hafta beklemesini söyleyemeyiz. Bunun çözümünün de paket tekrarı
olduğunu düşünüyorum. Fazla paketin de tekrar edildiği sanılmasın,
yanılmıyorsam sadece 3-4 tane. "Atk" paketi de aynı şekilde.

Devel altında haftalardır yatan ve ne yapılacağı kararlaştırılamayan PEAR-*
paketleri 2007'ye alınmayacaksa, ya mod_php'ye built-in pear desteği tekrar
gelecek, ya da bunları Contrib'e taşıyacağız.

Son olarak contrib bileşen sorumlularını belirlemek kalıyor.
Ben "desktop.xfce4", "desktop.gnome", "programming.libs"
ve "programming.languages" bileşenlerini alıyorum. Lütfen diğer
arkadaşlarımız da altından kalkabilecekleri bileşenleri alsınlar. Özellikle
yeni arkadaşlarımızın fazla bileşen almamalarını öneriyorum.

Saygılar,
Eren