[Gelistirici] Çomar betikleri geri dönüş değerlerinin yapısı.

Fatih Aşıcı fatih.asici at gmail.com
19 Ağu 2007 Paz 23:39:08 EEST

19 Ağu 2007 Paz tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Çomar metodlarından dönen değerleri kullanan uygulamalar, bunları
> parse etmeye, ayıklamaya uğraşmak zorunda. Hemen her metodda da farklı
> bir yöntem kullandığımızdan, bunlar için ayrı parser'lar yazma
> ihtiyacı ortaya çıkmakta. Şimdiye kadar hep Python ile parsing
> yapıldığından zorluk çekilmemesi normal. :)

Ben de bu zorluktan dolayı yeni zorg'da aygıt bilgilerini (kart, monitör
listesi) Çomarı araya sokmadan doğrudan zorg modülünden almaya karar verdim.
Örneğin çomar betiğinde bir Device sınıfını önce metne dönüştürüp sonra diğer
programda bu metni parse edip tekrar bir Device sınıfı oluşturmak zorunda
kalıyordum. Birbiri ile ilişkili daha başka sınıflar da var. Bu yüzden aynı
package-manager'ın yaptığı gibi direk python modülleri ile bilgi alıyorum.

Kısacası böyle bir ihtiyaç olduğu konusunda hemfikirim; ancak geriye uyumluluk
bozulmadan bu yapılabilir mi bilmiyorum.