[Gelistirici] Geliştirici başvuruları/kazanılması

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
29 Ara 2006 Cum 03:33:31 EET

28 Ara 2006 Per 01:26 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Özetle kafam karışık, siz ne düşünüyorsunuz, nasıl bir yol izleyelim?

Yazdıklarınızdan şu sonucu çıkartıyorum (cümlelerinizi araklayarak :P)

* Geliştirici olmak başvuru esasına göre yapılacak bir iş, bir makama
sunulacak bir hede değil,
* Bugzilla'yı bir geliştirme amacı olarak kullanmalıyız,
* İlgili geliştirici zaten bizi bulur,
* Fakat bizi bulur diye gelenleri küstürmemeriyiz, destek olmalıyız,
heveslerini kırmamalıyız,
* Şimdiki "Geliştirici Başvurusu" belgesi yanlış, bunun yerine "Nasıl yardım
ederim" belgesi lazım,
* Önemli olan şey, yeni geliştirici adayları ile ilgilenmek.
Takıldıkları yerde yardımcı olmak, sordukları sorulara usanmadan cevap
verebilmek,

Bu durumda şu çözüm nasıl duruyor? Birilerimiz eski dökümanı yok edip, yerine
Faik'in blogunda anlattığı gibi süreci tarif etsin, bugzilla'yı bu işler için
adam gibi kullanalım, imece'ye yapılmasını arzuladığımız işlerin listesini
çıkartalım (çeviri, paket bakımı, test, hede hödö) ve dökümanda insanları
oraya yönlendirelim. Bu iş için ekip falan kurmaya gerek yok, gelen insanın
ilgi alanı ile örtüşen geliştirici yardımcı olsun?

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/