[linux-programlama] Re: ' { '

---------

From: ougur@infotech.com.tr
Date: Tue 22 Jul 2003 - 10:20:34 EEST

  • Next message: Guray SATICI: "[linux-programlama] Re: ' { '"

    ustune bir de IBM in java compilerini kullanin, 1 kac saniye h=FDz da =
    oyle
    elde ediyorsunuz...

                                                                           =
                                                                           =
          =20
                        "Savas Alparslan (Garanti =
                                                                           =
          =20
                        Teknoloji)" To: <l=
    inux-programlama@liste.linux.org.tr> =
          =20
                        <SavasAl@garanti.com.tr> cc: =
                                                                           =
          =20
                        Sent by: Subject: =
       [linux-programlama] Re: ' { ' =
          =20
                        linux-programlama-bounce@liste.li =
                                                                           =
          =20
                        nux.org.tr =
                                                                           =
          =20
                                                                           =
                                                                           =
          =20
                                                                           =
                                                                           =
          =20
                        22.07.2003 09:51 =
                                                                           =
          =20
                        Please respond to =
                                                                           =
          =20
                        linux-programlama =
                                                                           =
          =20
                                                                           =
                                                                           =
          =20
                                                                           =
                                                                           =
          =20

    > -----Original Message-----
    > From: msakarya@infotech.com.tr [mailto:msakarya@infotech.com.tr]
    >
    > hatirliyorum. Sonuc ol=3D3D
    > arak
    > egitim 2 yada 4 sene olmasindan
    > ote hala eski kafayla siyah beyaz dusuncelere sahip insanlarin yada
    > egitimcilerin bu olayi asmasi gerektigini
    > dusunuyorum bilmem anlatabildimmi
    >=3D0D

    Ben de 92-94 arasinda DEU IMYO Bilg. Prog.'da okudum. Bizim mufredatta=3D=

     haftada 10ar saat klavye kullanimi, autocad falan gibi dersler vardi.=3D=

     Bilgisayarlar ise 80286, 640KB RAM ve 5 1/4 disket (hard disk yok) idi=
    .=3D
     Dikkat ederseniz tarih oncesinden bahsetmiyorum.

    Ama hocalarimiz 25 yas civarlarinda insanlardi ve bu mufredata uymadila=
    r.=3D
     Bizi ilk assembly ile baslattilar. Acayip kasildik, bircok insanlar=3D=

     gelecek seneki OYS'ye hazirlanmaya basladilar. (Cok cok da iyi yaptila=
    r)

    Sonra QBasic. Eh biraz kasilmayi birakip algoritma ogrenelim. Dizileri=3D=

     dinamik almaya gerek yok. Muhim olan algoritma, diziyi 1000'lik=3D
     tanimlarsin, kafa yormazsin o asamada.

    Artik COBOL, DBase. Veritabanina dalmak lazim. Tamam bircok sey hazir, =
    ama=3D
     tablolari tasarlamak, ekranlari ayarlamak falan gibi seyler ogreniliyo=
    r.

    Tekrar basa donelim. Pascal ile biraz bilimsel takilmak. Ama Turbo Pasc=
    al=3D
     oldugu icin biraz da hacklemek. Ekrana hizli yazdirmak icin $B000=3D
     segmentinden baslayan hafizaya direk yazdirmak. Biraz ufkun genisse=3D=

     dunyadaki tum monitorlerin yesil olmadigini anlayip kosula gore $B800=3D=

     segmentinden de yazdirabilmek.

    Sonrasinda C. Diskete sigabilen Turbo C 2.0 tabii ki. Onunla da string=3D=

     kutuphaneleri kastirmak, Pascal'da yapilan seyleri C'ye aktarmak.=3D
     Cakilinca makinenin BIOS setupinin bile bozulabilmesi.

    Neyse, sonucta programcilik ogrenimi biraz zigzag cizmeli diye dusunuyo=
    rum.
    =3D
     Simdi cok C'ye Assembly'e takilan kisiler ust duzeyde de bariz hatalar=
    =3D
     yapabiliyorlar. Gordugum en komik ornek Cinsiyet tablosu yapilmasi ve =
    her=3D
     SQL SELECT'de benzeri birsuru tabloya iliski kurdurularak veritabani=3D=

     performansinin icine edilmesi.

    Ama ust duzey programlama dillerinde yazanlar da temelleri bilmeli. Mes=
    ela=3D
     Java'da dongu icinde + operatoru ile stringleri ekleyerek ve her sefer=
    inde
    =3D
     bu operasyonun yeni bir string nesnesi yaratacagini bilmeyerek garbage=
    =3D
     collector'de grizu patlamasi yaptirmak var. Ya da ilk once bir=3D
     StringBuffer yaratmak ve hatta bu string buffer'i ilk basta 64K'lik ye=
    r=3D
     ayirtarak her eklemede realloc() yaptirmamasini saglamak (tabii string=
    in=3D
     cogu durumda o boyutlarda olacagini hissetmek lazim) ve super hizli ha=
    le=3D
     getirmek de var. Bu karari vermede programciligin temellerini bilmek b=
    uyuk
    =3D
     yarar saglar.

    Ama bir yandan da programci gelismeleri azimle takip etmeli. Cunku hers=
    ey=3D
     yerinden oynayabiliyor. Derleyiciler optimizasyon yapiyor ornegin. Buy=
    uk=3D
     ihtimalle C ile yazilmis bir programin GCC ile derlenmis hali benim=3D=

     aynisini assembly ile yazmamdan daha hizli olacaktir. Ayni sekilde yen=
    i=3D
     Java sanal makineleri (JVM) calisma zamani sirasinda stringleri + ile=3D=

     eklemeyi algilayip daha hizli kodu uretebilirler, benim 64K tahminimde=
    n=3D
     daha iyisini istatistiksel yontemlerle tahmin edebilirler. Benim tum=3D=

     optimizasyon kastirmam bosa gidebilir, o sirada + ile ekleme yapan=3D
     vatandas iki kat fazla program yazip parayi goturebilir vs vs

    Savas

    This message and attachments are confidential and intended solely for t=
    he=3D
     individual(s) stated in this
    message.If you received this message although you are not the addressee=
     you
    =3D
     are responsible to keep
    confidential the message.The sender has no responsibility for the accur=
    acy=3D
     or correctness of the
    information in the message and its attachments.Our company shall have n=
    o=3D
     liability for any changes
    or late receiving,loss of integrity and confidentiality,viruses and any=
    =3D
     damages caused in
    anyway to your computer system.

    Bu mesaj ve ekleri mesajda gonderildigi belirtilen kisi/kisilere ozeldi=
    r ve
    =3D
     gizlidir.Bu mesajin muhatabi
    olmamaniza ragmen tarafiniza ulasmis olmasi halinde mesaj iceriginin=3D=

     gizliligi ve bu gizlilik yukumlulugune
    uyulmasi zorunlulugu tarafiniz icin de soz konusudur.Mesaj ve eklerinde=
     yer
    =3D
     alan bilgilerin dogrulugu ve
    guncelligi konusunda gonderenin ya da sirketimizin herhangi bir sorumlu=
    lugu
    =3D
     bulunmamaktadir.Sirketimiz
    mesajin ve bilgilerinin size degisiklige ugrayarak veya gec ulasmasinda=
    n,=3D
     butunlugunun ve gizliliginin
    korunamamasindan, virus icermesinden ve bilgisayar sisteminize verebile=
    cegi
    =3D
     herhangi bir zarardan
    sorumlu tutulamaz.

    =


  • Next message: Guray SATICI: "[linux-programlama] Re: ' { '"

    ---------

    Bu arsiv hypermail 2.1.6 tarafindan uretilmistir.